י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התייחסות רשמית ראשונה

בכיר בפרקליטות על ההסדר עם נתניהו: "לא יעלה על הדעת שאין קלון"

ברקע המגעים בין ראה"מ לשעבר עם היועמ"ש לממשלה, בכיר בפרקליטות מתייחס לראשונה למשא ומתן ואומר שאין היתכנות שייחתם הסכם ללא שיוטל קלון על נתניהו | המשנה לפרקליט המדינה: "אני לא יודע אם הקלון היא אבן בראש כל הסיפור, אולי אני יודע, אבל אני לא אומר"

בכיר בפרקליטות על ההסדר עם נתניהו: "לא יעלה על הדעת שאין קלון"
נתניהו בבית המשפט צילום: Avshalom Sassoni/POOL

לראשונה מאז שפורסמו המגעים להסדר טיעון בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה, בכיר בפרקליטות מתייחס למשא ומתן ואומר כי אין היתכנות שייחתם הסכם ללא שיוטל קלון על בנימין נתניהו.

"לא יעלה על הדעת שאישום כזה אחרי כל הקיצוצים יישאר ללא קלון", אמר הערב המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים עו"ד שלמה (מומי) למברגר. את הדברים אמר למברגר בכנס לשכת עורכי הדין במחוז דרום.

עו"ד למברגר הוסיף ואמר: "אני לא יודע אם הקלון היא אבן בראש כל הסיפור, אולי אני יודע, אבל אני לא אומר. מבחינת האישום הקיים ומבחינת כל כתב אישום שאולי מדברים על היתכנות להגיע אליו, לא יעלה על הדעת שאישום כזה אחרי כל הקיצוצים יישאר ללא קלון".

המשנה לפרקליט המדינה המשיך כי על נתניהו יוטל בכל מקרה קלון במסגרת הסדר טיעון. "כל מי שמבין בקלון מבין שבמעשים כאלו לא יעלה על הדעת שאין קלון. אם יורשע בכל האישום, או כתב אישום כזה או אחר, או אתה יכול להניח שהוא צדיק ותמים ואז הוא יזוכה, אבל אם יורשע בהסדר או בהרשעה סופית, עמדתי היא שחייב להיות קלון", אמר למברגר.

כזכור, גורם בסביבת היועץ המשפטי לממשלה התבטא אתמול באופן נחרץ נגד הסדר הטיעון, ואמר ל'חדשות 12': "לא קורה כלום ולא יקרה כלום", תוך משתמש בביטוי שדומה להתבטאות של נתניהו בעבר לגבי חקירותיו, שאמר: "לא היה כלום ולא יהיה כלום כי אין כלום".

במקביל לפגישה נוספת שערך אמש ראש הממשלה לשעבר עם עורכי דינו, אתמול דווח שמנדלבליט "התקרר" וכי הסיכויים להסדר טיעון נמוכים. גורמים בסביבתו הסבירו שהוא נסוג מעמדותיו באשר לכדאיות ההסכם גם בשל הביקורת הציבורית על ההסדר וגם בשל "ביקורת מבית". מה גם שנותרו עוד פחות משבועיים עד לעזיבתו את התפקיד ומי יודע מי היועמ"ש שיבוא אחריו.

הסדר טיעון משפטו של בנימין נתניהו עו"ד שלמה למברגר אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד