י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החלו כבר לאייש

ג'ובים תמורת ויתור על התיק בממשלה: ההצעה ב'ימינה' ל'בית היהודי'

במפלגתו של ראש הממשלה הציעו לחגית משה, יו"ר 'הבית היהודי' שתמכה בבחירות האחרונות ב'ימינה', מספר תפקידים עבור אנשי מפלגתה בתמורה לוויתור על התיק שהובטח לה | התפקידים שהוצעו הם יו"ר מועצת בתי העלמין בי-ם, השתלבות במינהל הממ"ד וראשי מועצות דתיות

ג'ובים תמורת ויתור על התיק בממשלה: ההצעה ב'ימינה' ל'בית היהודי'
ניר אורבך עם נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעל לחצי שנה לאחר כינון הממשלה, ועדיין תפקיד שר ההתיישבות מופקד אצל ראש הממשלה נפתלי בנט, תיק שהובטח ל'בית היהודי' במסגרת הסכם התמיכה שלהם במפלגת 'ימינה' בבחירות.

לאחר שחגית משה, יו"ר 'הבית היהודי', לא החליטה אם למנות מישהו מטעמה בתפקיד או לוותר עליו, במפלגת 'ימינה' הציעו למשה הצעה שכוללת מינוי של אנשיה ואנשי מפלגתה בכמה תפקידים, זאת בתמורת לוויתורה על התיק.

למשה הוצע לאחרונה למנות מישהו מטעמה בתפקיד יו"ר מועצת בתי העלמין בירושלים, תפקיד שמתפנה לאחר שהשר לשירותי דת מתן כהנא, החליט להדיח את היו"ר הנוכחי איש ש"ס, צוריאל קריספל, השתלבות במינהל הממלכתי דתי בנוסף להצעה למינוי ראשי מועצות דתיות במספר מקומות בארץ, שפורסמה בעבר.

בכמה רשויות החלו למנות את אנשי 'הבית היהודי'. אתמול מונה בירושלים, הרב אלי בן דהן, ח"כ לשעבר במפלגה, שמשה שקלה למנות אותו לתפקיד שר התיישבות במקומה. גם בשדרות מונה לפני מספר שבועות, בן ציון ארביב, שהיה גזבר המפלגה, ליו"ר המועצה הדתית בעיר. בקרוב ייתכן גם מינוי במועצה אזורית שדות נגב ובמקומות נוספים.

בעוד מספר חודשים יתפנו עשרות תפקידי ראשי מועצות דתיות ברחבי הארץ, לאחר שכהנא הודיע כי הוא לא מתכוון להאריך את כהונתם של כ-90 מהם, מה שפותח את האפשרות למינוי עוד מספר ראשי מועצות דתיות ממפלגת 'הבית היהודי' שבראשה עומדת כיום חגית משה.

במקומה של יו"ר 'הבית היהודי', ב'ימינה' מייעדים את תיק ההתיישבות לחבר הכנסת ניר אורבך, שכרגע מכהן כיו"ר ועדת הכנסת, שעוסק בהזרמת תקציבים למוסדות בציונות הדתית וליו"ש גם ללא שהוא מאייש את התיק.

ממפלגת 'ימינה' ומיו"ר 'הבית היהודי' חגית משה לא נמסרה תגובה.

הבית היהודי חגית משה ניר אורבך מפלגת ימינה מועצות דתיות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד