כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו: "אין אשליות, שליט איראן האמיתי הוא חמינאי"

בישיבת הממשלה הבהיר נתניהו: "שליט איראן המכונה המנהיג העליון הוא זה שקובע את מדיניות הגרעין" • ראש הממשלה הזכיר: "רוחאני כינה את ישראל 'השטן הציוני הגדול'"

נתניהו באו"ם. צילום: פלאש 90
נתניהו באו"ם. צילום: פלאש 90

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א), התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתוצאות הבחירות באיראן, עם בחירתו של הנשיא החדש, חסן רוחאני.

בניגוד לאשליות שפוזרו ביממה האחרונה, כביכול מדובר בשינוי ובמנהיג רפורמיסטי, הדגיש נתניהו כי לא השתנה דבר, וכי המנהיג הרוחני העליון באיראן, עלי חמינאי, הוא השליט האמיתי.

"ביחס לתוצאות של הבחירות באיראן, איננו משלים את עצמנו. אסור לקהילה הבינלאומית להיתפס למשאלות לב, להתפתות ולהרפות את הלחץ על איראן כדי שזו תפסיק את תוכנית הגרעין שלה", הדגיש נתניהו. "צריך לזכור ששליט איראן מלכתחילה פסל מועמדים שלא התאימו להשקפותיו הקיצונית, ומתוך אלו שאיפשר את מועמדותם - נבחר מי שנתפס כמועמד הפחות מזוהה עם המשטר, ועדיין מדובר במי שמכנה את מדינת ישראל כ'שטן הציוני הגדול'.

"בכל מקרה, שליט איראן המכונה המנהיג העליון, ולא הנשיא, הוא זה שקובע את מדיניות הגרעין. ככל שהלחץ על איראן יגבר, כך יגדל הסיכוי להביא לעצירת תוכנית הגרעין האיראנית, שנשארה האיום הגדול ביותר על שלום העולם.

"לפני חמש עשרה שנים בחירתו של נשיא אחר שנחשב במערב כמתון, לא הביאה לשינוי במדיניות התוקפנית הזאת. בעשרים השנים האחרונות הדבר היחיד שהביא להקפאה זמנית של תוכנית הגרעין באיראן, היה החשש של איראן מפעולה תקיפה נגדה ב-2003. איראן תיבחן על פי מעשיה. אם היא תמשיך להתעקש לפתח את תוכנית הגרעין שלה, המענה צריך להיות ברור - עצירת תוכנית הגרעין בכל דרך".
איראן גרעין בחירות חמינאי נשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד