י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האשימה את החברה

בת 26 הוצאה למוות בגין 'חילול השם' בוואטסאפ

אישה מוסלמית בפקיסטן הורשעה בשיתוף תמונות הנחשבות מעליבות לנביא האיסלאם מוחמד ואחת מנשותיו, הנחשבת גם לאישיות קדושה על ידי מוסלמים רבים ונידונה למוות

בת 26 הוצאה למוות בגין 'חילול השם' בוואטסאפ
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט בפקיסטאן גזר דין מוות על אישה מוסלמית בגין "חילול השם", על ידי שיתוף תמונות הנחשבות מעליבות לנביא האיסלאם מוחמד ואחת מנשותיו, הנחשבת גם לאישיות קדושה על ידי מוסלמים רבים.

בית המשפט בעיר רוואלפינדי שבצפון פקיסטן גזר ביום רביעי את דינה של אניקה אטק על פי חוקי חילול הקודש הנוקשים במדינה, המטילים עונש מוות בגין העלבת הנביא מוחמד.

"חומרי הלשון הרע ששיתפו על ידי הנאשמת בסטטוס שלה בפלטפורמת הודעות וואטסאפ, וההודעות כמו גם הקריקטורות שנשלחו הם בלתי נסבלים לחלוטין ואינם נסבלים עבור מוסלמי", כתב השופט עדנאן מושטק. בפסק דינו בתיק. האשה בת 26, הודתה באישומים, שהוגשו לראשונה במאי 2020.

בהצהרה לבית המשפט אמרה הנאשמת כי המתלוננת שלה, חסנת פארוק, משכה אותה בכוונה לדיון דתי כדי להפליל אותה לאחר שסירבה "להיות ידידותית" כלפיה. חילול השם הוא נושא חמור בפקיסטן, שם החוקים הנוקשים במדינה מטילים עונשים קשים על מספר סוגים של עבירות, כולל עונשים של עד מאסר עולם וגם גזר דין מוות חובה בגין העלבת הנביא מוחמד.

מאז 1990, לפחות 80 בני אדם נהרגו בהקשר להאשמות על חילול הקודש, כך על פי נתוני אל-ג'זירה. ההרוגים כוללים אנשים שהואשמו בחילול הקודש, בני משפחתם, עורכי דינם ולפחות שופט אחד.

הוצאה להורג מוסלמית חילול ה' פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד