ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החמישי והאחרון?

הפרופ' מעריך: "אחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי"

פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר משנה למנכ"ל משרד הבריאות, על שיא הנדבקים שלא מפסיק להישבר: "זה נכון מאוד לבטל את הבידודים והייתי מוותר גם על הבדיקות" | באשר לגל החמישי הנוכחי העריך: "אני חושב שאחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי. אחד המאפיינים, שיש לו הדבקה נרחבת בכל העולם, אז זה יכול לכבות הרבה מאוד שריפות שיכולות לצוץ פתאום"

הפרופ' מעריך: "אחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי"
מחלקת קורונה בזיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

משרד הבריאות אישר את קבלת הזריקה השלישית נגד קורונה לילדים מגיל 5, וראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על הפסקת הבידודים לתלמידים בבתי הספר. פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר משנה למנכ"ל משרד הבריאות, הגיב לדברים בראיון לרדיו 103FM.

"אני חושב שמי שרוצה לשמור על עצמו מחוסן, זו המלצה טובה", אמר בקשר להודעת משרד הבריאות, והוסיף: "אני חושב שמסתמכים פה הרבה על מה שקרה עם הבוסטר הקודם שבאמת מאוד עזר לנו להתמודד עם זן הדלתא, ולכן, הנחת העבודה שכנראה שזה יכול להועיל יותר ממה שזה יכול להזיק. עדיף כרגע להתחסן מאשר לחלות באומיקרון. יכול להיות שבעוד חודש-חודשיים כשהגל הזה יעבור, זה כבר לא יהיה רלוונטי, ואז נצטרך לחשב מסלול מחדש".

עוד אמר: "אני חושב שאחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי. אחד המאפיינים, שיש לו הדבקה נרחבת בכל העולם, אז זה יכול לכבות הרבה מאוד שריפות שיכולות לצוץ פתאום, ולכן אני מעריך שזה ייתן שקט".

פרופ' גרוטו. צילום: דוברות הכנסת.

לדבריו, "אם אנחנו רואים על עונות שפעת שבעצם הנגיף מתחלף מדי שנה, עדיין מי שחלה בעבר הוא הרבה יותר מוגן. בגלל זה, כשמגיע זן חדש פנדמי אז שיעור ההדבקה שלו מאוד גבוה, כי אף אחד לא מוגן. לכן, אני חושב שנהיה עם הגנה יותר טובה ככל שיותר אנשים יהיו יותר מחוסנים".

בסיום דבריו, התייחס גם להחלטה לוותר על בידוד של תלמידים בבתי הספר, ואמר: "אני חושב שכבר הגיע הזמן לזה, אפילו קודם לכן היה אפשר. כרגע אני גם הייתי מוותר על הבדיקות כי אני לא חושב שזה מוסיף איזה משהו, מעבר לאולי תחושת הביטחון. אבל מעבר לכך זה לא נכון. מתי כן לעשות בדיקות? כשיש מגע עם אוכלוסייה בסיכון".

איתמר גרוטו גל חמישי קורונה אומיקרון רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד