כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אנטישמיות בטורונטו: "תשמרו על הילדים שלכם"

בני משפחה חרדית בטורונטו הזדעזעו למראה צלבי קרס וכתובות נאצה שרוססו על דלת ביתם • בעקבות סדרה של מקרים דומים, התקיים מפגש הידברות עם נציגי הציבור הכללי

צילום: אתר שלום טורונטו
צילום: אתר שלום טורונטו

מקרה אנטישמי חמור בטורונטו שבקנדה: בני משפחה חרדית המתגוררים ברחובות בטהרסט ווילסון בעיר, גילו כתובות נאצה - ובהן איום על חיי ילדיהם - מצוירים על קיר החניה של ביתם ועל דלת הכניסה.

על דלת הכניסה הצדדית לחניה המקורה צויר צלב קרס, ובתוך המבנה נכתב: "כדאי מאוד שתשגיחו על הילדים שלכם".

כזכור, לפני חודשים אחדים רוססו כתובות נאצה על קירותיה של ישיבת משכן התורה. הייתה זו הפעם השניה שכתובות נאצה רוססו על מבנה הישיבה, המשטרה פתחה בחקירה אך עד כה ללא תוצאות.

גם במונטריאול אירעו לאחרונה לפחות שלושה מקרים של השלכת בקבוקי תבערה לעבר בתי עסק יהודיים, קפה שלום, מסעדת צ'ופס, ובית חרדי שספג בקבוק תבערה באמצע סעודת שבת. גם במקרים הללו מתנהלת חקירה, אך המשטרה מסרבת בתוקף להגדיר אותם 'פשע שנאה'.

בניסיון להפיג את המתיחות, התקיים בשבוע שעבר בבניין הספרייה המקומית מפגש פתוח בין נציגי הקהילה החסידית לגורמים בציבור הכללי בעיר, בו השתתפו כ-150 איש. המפגש נערך ביוזמתם של ידידי החסידים ברובעים האצ'יסון ו-אוטרמונט, מתוך כוונה להביא להידברות.

לילה מרשי, במאית ממוצא פלשתיני שסייעה לקיום המפגש, הסבירה כי נרתמה לנושא, לאחר שראתה את מארגני הקמפיין נגד החסידים מפיצים כרוזים רק בבתים שאין עליהם מזוזה. לדבריה, דפוס פעולה כזה אינו מכוון נגד הרחבת בית כנסת אלא נגד היהודים.

לצד טעימות מאוכל חסידי כשר, העלו המשתתפים במפגש סוגיות שונות הקשורות לחיים המשותפים בשכונה, ובהן: נקיון משותף של הרחובות, לימוד הילדים החסידים את השפה הצרפתית, האשמת מבקרי הקהילה החסידית באנטישמיות והלימודים בבתי הספר החסידיים גם בימי החופשות הממלכתיות.
צלב קרס כתובות טורונטו קנדה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד