י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבקיעו שערי שמים

צפו בגלריה המושלגת: מסע גדולי ישראל לציון החפץ חיים בראדין

גדולי ישראל במסע התפילה של ארגון דרשו על ציון החפץ חיים בראדין ועל ציון הגר"א בווילנה • בשבת ייערך הקנוונשן של צירי דרשו באירופה 7 ניצחו על ההפקה המורכבת: "פליישמן פלס" • צילום: שוקי לרר ויחזקאל איטקין

צפו בגלריה המושלגת: מסע גדולי ישראל לציון החפץ חיים בראדין
מסע גדולי ישראל לציון החפץ חיים בראדין צילום: שוקי לרר ויחזקאל איטקין

מעטה לבן וקיפאון של מינוס 10 מעלות קיבל אמש את משלחת גדולי ישראל שנחתה בליטא מישראל, מארה"ב ומרחבי אירופה למעמד התפילה הכביר על ציונו של החפץ חיים זיע"א. למרות הקור העז שבחוץ, משלחת הרבנים הבקיעה שערי שמים במעמדי תפילה מרגשים.

בשעת ערב מוקדמת משלחת הרבנים יצאה לכיוון ציונו של מרן החפץ חיים זיע"א בראדין. במקביל חלק מהמשלחת נסעה לערוך מעמד תפילה והתעוררות בקבר אחים ביער פונאר שבו נרצחו ונקברו חיים 70 אלף יהודים ע"י הנאצים ועוזריהם הליטאים ימ"ש, לאחר מכן נסעו לציונו של בעל ה"ברכת שמואל" רבי ברוך בער לייבוביץ זיע"א. לאחר מכן, בשעת לילה מאוחרת נערך מעמד התפילה על ציון מרנא הגר"א זיע"א בווילנה.

בבואם אל אדמת הקודש הסובבת את הציון הקדוש בראדין זעקו הרבנים מקירות ליבם ובשליחות משלחיהם: "רבי, תורתך אנו למדים". לאחר אמירת פרקי תהילים וי"ג מידות של רחמים שנאמרו בזעקה ותחינה בקול בוכים ובדמעות שליש, הונח 'ספר הגיבורים' על הציון הקדוש. דפי הספר הורכבו מדם לבם של רבבות לומדי הדף היומי בהלכה מכל רחבי העולם שרשמו את שמותיהם בחיל וברעדה, וקיבלו על עצמם להתמיד וללמוד מידי יום בספרו של הפוסק לדור אחרון מרנא בעל החפץ חיים זי"ע.

לאחר מעמד התפילה נכנסו רבני המשלחת להיכל הישיבה הקדושה שייסד מרנא החפץ חיים, במבנה אשר נותר עומד על תלו עד היום. בהיכל הישיבה מקום בו נוצרה היצירה האגדית של ספר המשנה ברורה, ובו עמד מרנא החפץ חיים ושרת את עם הקודש, נערכה סעודת מצווה מיוחדת לכבוד סיום המחזור השני במשנ"ב והתחלת המחזור השלישי כסדר הדף היומי בהלכה.

בשבת הקרובה מלון קמפינסקי המפואר שבמרכז וילנה יארח את משלחת הרבנים בפאר והדר. במהלך השבת המיוחדת ייערכו תפילות מרוממות בהשתתפות גדולי ישראל, כאשר בשיר וזמר ינעימו זאנוויל וינברגר יחד עם מקהלת מלכות. בית כנסת מיוחד עם ארון קודש וספרי תורה הובא למתחם שהוקצה לשם כך במלון.

מיד במוצאי שבת ייערכו פאנלים מיוחדים שבהם ישתתפו גדולי ישראל ויקיימו דיונים על קידום לימוד ההלכה בעולם היהודי. הדיונים ייגעו בסוגיות ציבוריות שונות, ויעלו שאלות שצירי דרשו עוסקים בהם לאורך השנה. לאחר מכן ייערך הסיום הגדול במתחם המלון יחד עם סעודת מלווה מלכה, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

יוסי פלס, מ"פליישמן פלס" הפקות אומר כי מדובר בהפקה בהיקפים חסרי תקדים. "מדובר במדינות שבהם אין כמעט תשתית יהודית, והיה צורך להביא הכול מבחוץ. מדובר באופרציה מורכבת מאוד, לבנות הכול מחדש. שמנו דגש משמעותי על התמודדות עם אתגרי מזג האוויר ועם השלג הכבד. אנחנו מודעים לחשיבות העצומה לדאוג לכך שהכול יפעל כמו שצריך. השקענו רבות בפטריות חימום בכל נקודה על מנת להקל ככל הניתן על המשלחת המכובדת".

שניאור פליישמן מוסיף כי הוא רואה זכות עצומה לקחת חלק במסע המיוחד. "זכינו להוביל את המסע הזה בפעם השנייה, וזו זכות עצומה להביא אור יהודי למקומות הללו, שהיו בעבר מרכזים יהודים שוקקים. דרשו לא חוסכים באף מאמץ והשקעה על מנת שהכול יבוצע באופן המיטבי ביותר וללא פשרות. אני מתפלל ומקווה שנזכה לקדש שם שמיים".

ראדין החפץ חיים גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד