י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הגיעו מים עד נפש"

עשרות נשים מהשומרון לשקד: חברו אותנו לחשמל

מאה נשים מגוש שילה דורשות משרת הפנים שקד להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה לחבר את גוש שילה לחשמל, לאחר שהקואליציה העבירה את חוק החשמל שלא תקף להם: "הגיעו מים עד נפש"

עשרות נשים מהשומרון לשקד: חברו אותנו לחשמל
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ צילום: ברוך גרינברג

על רקע הפסקות החשמל בגוש שילה בשבועות האחרונים, בעיצומו של החורף, פנו הבוקר (שישי) כמאה מנשות ההתיישבות הצעירה בגוש שילה לשרת הפנים איילת שקד, בדרישה להביא לישיבת הממשלה הקרובה הצעת החלטה לחיבור חשמל ליישובי גוש שילה.

במכתב כותבות הנשים, כי: "אנו תושבות עדי עד, ישוב הדעת וקידה בגוש שילה, פונות אלייך בבקשה דחופה לדאוג לילדינו לחימום".

עוד נכתב, כי "מצב החשמל בישובים הצעירים בגוש שילה לא מאפשר הדלקת מזגן לחימום בסיסי, ובימים קרים כמו השבוע, החשמל קופץ שוב ושוב מהעומס ומאות משפחות נותרות בעלטה ובקור ללא חשמל במשך לילות ארוכים".

לדברי נשות הישובים הצעירים: "יישובי גוש שילה הוקמו על ידי מדינת ישראל ובתמיכת ממשלות ישראל, ואין שום סיבה שבעולם, שילד בפזורה הבדואית יזכה לקבל חימום בביתו בחורף, ואילו ילד בגוש שילה ייאלץ לקפוא בשל העדר יכולת לחמם את הבית".

בסיום מכתבם הן דורשות מהשרה שקד לפעול במהירות: "הגיעו מים עד נפש! ואנו מבקשות ודורשות ממך להביא לישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה לחיבור חשמל ליישובי גוש שילה!".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, פנה אמש ברשתות החברתיות לשרה שקד לאחר שהאחרונה שיתפה תמונת שלג מרהיבה מהיישוב קידה, בזמן שבליל השלגים היישובים בגוש שילה סבלו מניתוקי חשמל וקור חודר עצמות: "לפני ימים ספורים היית שותפה למהלך שאיפשר חיבור לחשמל של עשרות אלפי בתים לא חוקיים של ערבים בנגב ובגליל. אין ספק שרע״מ דואגת במסירות רבה לבוחרים שלהם".

לדבריו, "אני מצפה לכך וגם דורש שבימים הקרובים תובילי גם את בנחישות לא פחותה ובלתי מתפשרת מהלך שישים סוף לחרפה ויעניק חיבור לחשמל גם ליישובי ההתיישבות הצעירה שאותם הבטחת לייצג, הסתכלת להם בעיניים והתחייבת להסדיר".

חשמל שומרון איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד