ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פתאום אין שוחד

האם בפרקליטות התכוננו למצב שהמשפט יימשך?

"עכשיו הם מדברים אחרת, לאחר שסעיף השוחד נמוג, פתאום גם מתנגדי נתניהו מתוך המחנה הלאומי מבינים שנתניהו לא מושחת, נתניהו אולי היה צריך להתנהל אחרת, אבל נתניהו מתברר עשה הכול לטובת מדינת ישראל"

האם בפרקליטות התכוננו למצב שהמשפט יימשך?
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לא ברור האם הפרקליטות חלמה שהיא תגיע למצב הזה שבו אין סעיף שוחד, והעדים בבית המשפט הופכים למעשה למגנים הכי גדולים של נתניהו, וזה עוד לפני העדות של מומו פילבר שהיה מנכ"ל משרד התקשורת אצל נתניהו.

אני משער שהפרקליטות תשמח מאוד לוותר על עדותו, למעשה אנחנו לא יודעים אם הפרקליטות מעוניינת להמשיך במשפט או מחפשת סולם לרדת מהעץ, כך או כך, תומכי נתניהו רק התבצרו בעמדתם.

המחנה הלאומי מחבק את נתניהו כולל כאלו שקראו לו לפרוש, עכשיו הם מדברים אחרת, לאחר שסעיף השוחד נמחק/נעלם/נמוג/ פתאום גם מתנגדי נתניהו מתוך המחנה הלאומי מבינים שנתניהו לא מושחת, נתניהו אולי היה צריך להתנהל אחרת, אבל נתניהו מתברר עשה הכל לטובת מדינת ישראל, ראינו את זה בצוללות שפתאום מדינת ישראל צריכה לשלם מיליארד יורו נוספים, אנחנו רואים את ההתנהלות בקורונה לעומת ההתנהלות של נתניהו, ואנחנו שומעים הרבה קולות גם מצד שמאל וגם ממתנגדי נתניהו מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, שהם אומרים "לא לזה פיללנו, רצינו שינוי אבל לא שינוי כזה".

מה חשבו לעצמם מתנגדי נתניהו? שיאיר לפיד מתקרב לרמה של נתניהו? מה עשה יאיר לפיד שחושב שהוא ראוי להנהיג מדינה? בגלל שהוא היה כמה שנים באופוזיציה ועוד שנתיים כשר אוצר כושל?

לקחת שגרירים לסיורים ולטוס ברחבי העולם ולהיפגש עם דיפלומטים לא הופך אותך למנהיג, ואנחנו רואים את זה עכשיו איך שהממשלה מתנהלת, ללפיד אין ניסיון בשום דבר, הוא לא תרם כלום למדינת ישראל, לזמן שלו בצבא אפילו אי אפשר לקרוא שירות צבאי, מה הוא עשה בצבא שהוא מטיף לכולם לשרת בצה"ל? מה הוא עשה בבית ספר שהוא מטיף לכולם לעשות תעודת בגרות? את נתניהו המחנה הלאומי קיבל כמנהיג, את לפיד המחנה הלאומי לעולם לא יקבל כמנהיג. בפעם הבאה אם רוצים לפטר מנכ"ל מצליח, חייבים לוודא שיש מחליף ראוי, ולא לשים בראש החברה אדם עם אפס לגיטימציה ציבורית כמו בנט.

אני משער שאף אחד בפרקליטות לא חלם שנגיע למצב הזה, שלנתניהו תהיה אהדה הרבה יותר גדולה ממה שהייתה לו לפני הבחירות, אם לפני הבחירות האחרונות אנשים עוד אמרו "אולי הוא כן לקח שוחד", פתאום סעיף השוחד נעלם, הוא לא קיים, אז נשארנו עם קצת סיקור אוהד שהתגלה שכל פוליטיקאי כמעט במדינה עשה את הדברים האלה.

מצד אחד אומרים תומכי נתניהו בוא נמשיך את המשפט, נלך בכוח עד הסוף, נוכיח שנתניהו זכאי, ולא לוותר. מצד שני נתניהו בן 72 אין לו את הכוחות להילחם כמו שהיה לו לפני חמש ועשר שנים, וגם הוא לא מעניין לבזבז מיליונים מכספו על עורכי דין. אבל בימים האחרונים נתניהו רואה את התומכים שלו לא מוותרים, אין אף פוליטיקאי במדינה שתומכיו יתרמו לו מיליונים, וזה עוד בלי שהוא ביקש מהם, לא כי נתניהו צריך כסף, אלא כדי להראות את תמיכתם בו, וזאת הדרך היחידה של תומכי נתניהו להראות את אהבתם אליו.

נתניהו צריך לקבל החלטה, אחת החלטות הקשות בחייו, האם ללכת על עסקת טיעון עם קלון ולסיים את הפוליטיקה, או להילחם עד הסוף עם סיכון קלוש למאסר בפועל, אני לא יכול לתת לו עצה כי אני לא מכיר את התיקים, אני לא יודע מה הולך מאחורי הקלעים, ואני לעולם לא אדע, דבר אחד אני יכול להגיד לנתניהו "חזק ואמץ".

משפטו של בנימין נתניהו הפרקליטות הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד