ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת שבועיים קשים

חוקרי האוניברסיטה מזהירים: הצעדים של הממשלה יאריכו את הגל

ברקע השינויים התכופים במדיניות הממשלה בהתמודדות מול הגל הנוכחי מציגים חוקרי האוניברסיטה העברית את התחזית להמשך הגל, ומאשימים כי "השינוי המהותי באופן ההתנהלות הניכר בשבועיים האחרונים, עלול להוביל לעיכוב בירידה, ולהתמשכות הגל והעומס בבתיה"ח" 

חוקרי האוניברסיטה מזהירים: הצעדים של הממשלה יאריכו את הגל
מחלקת קורונה בהדסה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע השינויים התכופים במדיניות הממשלה בהתמודדות מול הגל הנוכחי, החל ממתווה הבדיקות החדש והמשך בביטול הבידודים במערכת החינוך, מציגים הערב (מוצאי שבת) חוקרי האוניברסיטה העברית את התחזית להמשך הגל, ומאשימים: "השינוי המהותי בהתנהלות עלול להוביל לעיכוב ירידת הגל".

תחילה מעריכים החוקרים, כי אנו לקראת השבועיים הקשים ביותר בבתי החולים בגל האומיקרון. לדבריהם, בימים הקרובים צפוי המשך עליה במספר החולים קשה החדשים, והמספר היומי צפוי לעבור את ה-200 חולים קשה חדשים ליום.

עוד הם מעריכים, כי במהלך 10 הימים הקרובים אנו צפויים לאשפוז של 900-1,500 חולים קשה, מספר גבוה שיקשה עוד יותר על תפקוד בתי החולים שנמצאים גם כך במעמסה כבדה.

החוקרים מעריכים כי התייצבות במספר החולים קשה יחל בתחילת החודש הקרוב-פברואר. עוד הם מוסיפים באופטימיות זהירה כי בהתאם לתצפיות בערים לונדון וניו יורק - קיים סיכוי מופחת בהתדרדרות חולים קשה להנשמה. 

באשר לקצב ההדבקה הם צופים כי בשבוע הקרוב הוא צפוי להיות גבוה, ומספר המאומתים ימשיך להיות קרוב ל-100 אלף נדבקים ליום. 

ירידה משמעותית בנדבקים תתרחש ככל הנראה - רק בשבוע הראשון של פברואר, ומקורה יהיה במספר הנדבקים הרב עד כה, כלומר בהתפתחות של חסינות האוכלוסייה עקב הדבקה בתנאים הנוכחיים.

החוקרים המוערכים שתחזיותיהם הוצגו פעמים רבות בפני השרים וראש הממשלה בקבינט הקורונה, הפנו אצבע מאשימה כלפי המדיניות וטענו: "השינוי המהותי באופן ההתנהלות הניכר בשבועיים האחרונים, עלול להוביל לעיכוב בירידת גל האומיקרון, ולהתמשכות גל ההדבקה והעומס בבתי החולים". 

כמו כן, להערכת החוקרים, מכיוון שאין בשלב זה שיקוף אמין של מצב ההדבקה, אזי התמשכות או חידוש של ההתפרצות יתגלה רק בשלב העלייה באשפוזים".

 

קורונה אומיקרון אוניברסיטה עברית בדיקת קורונה קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד