ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בשלג כבד

תיעוד: הילולת רבי משה מלודמיר באולבסק

עשרות שהו בשבת בעיירת אולבסק באוקראינה לרגל היארצייט של הרה"ק רבי משה מלודמיר זיע"א בנו של האדמו"ר הרה"ק רבי שלמה מקרלין זיע"א. במקום הכנסת אורחים גדולה 'בית אולבסק' של הרב יעקב חיים מילר

תיעוד: הילולת רבי משה מלודמיר באולבסק
הילולא באולבסק תשפ"ב צילום: באדיבות המצלם

לרגל היארצייט של הרה"ק רבי משה מלודמיר זיע"א בנו של האדמו"ר הרה"ק רבי שלמה מקרלין זיע"א הגיעו המונים לציונו הקדוש בעיירת אולבסק באוקראינה. 

במשך חודש ימים מנהל הכנסת אורחים בית אולבסק הרב יעקב חיים מילר ורעייתו שתחי' יחד עם יד ימינו מנדי גולדמן עבדו סביב השעון לארגן את הכנסת אורחים של בית אולבסק הכוללת לינה וארוחות כיד המלך, ביום חמישי התקיימה סעודת הילולא המרכזית בהשתתפות עשרות חסידים סביב שולחנות ערוכים כיד המלך, כשבעל המנגן מוטי כהן מנעים את האווירה, לאחר מכן התקיים מעמד נורא הוד בהיכל הציון הקדוש, בנוסף לקריאת כל ספר תהילים שחולק בין כלל משתתפי ההילולא.

לקראת שבת הצטרפו איש העסקים נחמן שטיינברג, והרב חיים אהרון יוספי מנהלה של ישיבת קרית מלאכי, ראש הקהל אוקראינה נחמן דיקשטיין, והרב בנימין גוטפרב מנהל החיידר בקייב, ועוד מאות אנשים שראו ישועות במהלך השנים ומידי שנה בשנה מגיעים לציון ביומא דהילולא.

בערב שבת בין השמשות התכנסו כולם לאמירת קבלת שבת ברוב עם. סעודות השבת נמשכו שעות ארוכות כאשר לצד תורתו של הצדיק וסיפורי מופתים נותרו החסידים לעונג שבת בניצוחו של הרב יעקב חיים מילר שסחף אחריו את כולם.

את כלל האוכל של הכנסת אורחים ואת סעודות השבת כיד המלך ובשפע רב הכין השף נתנאל דרעי, ואחותו הרבנית אסתר דרעי, ילדיו של הרב ישראל דרעי אחראי מקומות הקדושים בצפון שטורחים מידי שנה בשנה בהכנת אוכל משובח לרווחת העולים לציון הקדוש.

בשעות הלילה המאוחרת התייצבו כולם שוב במקום הציון שם ניסרה את דממת הלילה שירה אדירה של 'קה אכסוף', והנוכחים העידו כי לא חשו מעודם התעוררות כה רבה.

ביום השבת נערך במקום קידושא רבה לרגל ההילולא ורגעים נשגבים במיוחד נרשמו בשעת 'רעווא דרעווין' עת נאמר ספר תהילים בציונו של הצדיק, לאחר מכן התקיימה סעודת שבת קודש ברוב פאר והדר שנמשכה עד שקיעת החמה. בצאת השבת הגיעה העת להיפרד מציונו של הצדיק וההתרגשות אחזה בקרב כולם.

אולבסק יעקב חיים מילר לודמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד