ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החשש מהרפורמה

ראש מערך הגיור שמונה על ידי כהנא: "בעייתי מאוד"

ראש מערך הגיור החדש הרב בניהו ברונר, אמר בשיחות סגורות על הרפורמה בגיור של השר מתן כהנא שמינה אותו: כי היא "דבר בעייתי מאוד"

ראש מערך הגיור שמונה על ידי כהנא: "בעייתי מאוד"
הרב ד"ר בניהו ברונר צילום: יוני לובלינר

השר לשירותי דת מתן כהנא הדיח את ראש מערך הגיור הקודם, משה ולר, ונימק את החלטתו בכך שהוא "לא האיש הנכון" לקדם את התוכנית אליה מתנגד הרב הראשי דוד לאו. מי שהחליף את מקומו, הוא הרב בניהו ברונר, דיין גיור ותיק שנחשב מזוהה עם רבני צוהר.

הערב דווח בחדשות 12 כי הרב שמונה לא מרוצה מהדרך של מתן כהנא, בשיעור שמסר הרב ברונר לפני כמה שבועות, עולה כי הממונה החדש לא תומך נלהב שלה: "בא פה איזה שר ואומר 'אני יש לי אחריות לאומית, אני רוצה לתת פתרונות', אני לא אומר שהפתרון שלו זה הפתרון. ואני גם לא בטוח שאם הפתרון הזה ייושם אני לא רואה תורים ליד הרבנויות, אני לא רואה תורים של אנשים שעומדים והולכים ורוצים להתגייר, אני לא בטוח שזו הדרך". כך הרב ברונר.

עוד מההקלטה שפורסמה בחדשות 12, בשיעור מתח ברונר ביקורת גם על הרבנות הראשית: "יש בעיה של 30 שנה. השאלה כמה הרבנות יושבת על המדוכה לפתור את הבעיה הלאומית. זו שאלה קשה. מצד שני גם ללכת נגד הרבנות זה דבר מאד קשה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' רבנים נוספים בציונות הדתית מתנגדים למהלכים של מתן כהנא, איגוד רבני 'תורת הארץ הטובה', שמאגד את בכירי הרבנים בציונות הדתית, נפגשו בתחילת החודש למפגש 'זום' מיוחד, במהלכו החליטו להוציא בהמשך היום מכתב שם יבהירו שכל ענייני הדת, בדגש על הגיור, חייבים להיעשות דרך הרבנות ובתיאום עימה.

מתן כהנא גיור רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד