ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מגעים עם סער או פייק ניוז?

רגב נגד כץ: עימות בצמרת הליכוד

ברקע השיח הער סביב האפשרות לנטישת נתניהו - מאשימה אמש שרת התחבורה לשעבר מירי רגב את חברה למפלגה שר האוצר לשעבר ישראל כץ בכך שהוא מנהל מגעים עם יריב המפלגה - גדעון סער "שקרע את הליכוד" 

רגב נגד כץ: עימות בצמרת הליכוד
ישראל כץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

התככים בליכוד: ברקע השיח הער סביב האפשרות לנטישת נתניהו - מאשימה אמש (מוצאי שבת), ח"כ ושרת התחבורה לשעבר מירי רגב את חברה למפלגה ח"כ ושר האוצר לשעבר ישראל כץ בכך שהוא מנהל מגעים עם יריב המפלגה - גדעון סער "שקרע את הליכוד". 

"עצור את חרושת השמועות עכשיו, ותצהיר שלא ניהלת שום מגעים עם אלה שקרעו את הליכוד ובגללם אנחנו באופוזיציה", קראה רגב בציוץ מאשים שפרסמה ברשת הטוויטר. והוסיפה: "הליכוד סיים להיות סל המיחזור של הפוליטיקה בישראל".

הבוקר (ראשון) השיב כץ לדבריה, בהודעה ששלח לפעילי המפלגה, ובה הסיר מעליו את האשמות: "אנו עדים לצערי בימים האחרונים למערכת משומנת היטב של גורמים עלומי שם שפועלת מסביב לשעון וממציאה פייק ניוז, מפיצה שמועות זדוניות ובעיקר משדרת לחץ אטומי", האשים בחזרה את רגב. 

"מיד כשפורסם על המגעים שמנהל יו״ר הליכוד ורה"מ לשעבר בנימין נתניהו לעסקת טיעון התראיינתי, בראיון שנקבע מראש, חיבקתי וגיביתי אותו ואמרתי שאני ממתין להחלטתו ולא אתייחס להתמודדות עתידית בנסיבות האלה, ומאז אכן לא התבטאתי בנושא", אמר כץ תוך שהוא מנסה להשיל מעליו את האשמות. 

נוסף על כך, אמר שר האוצר כי אם וכאשר נתניהו יחליט לעזוב, "אצטער מאוד על הנסיבות שהביאו לכך ולאחר מכן אפעל בהתאם לחוקת הליכוד כדי להיבחר בתוך מרכז הליכוד שלנו כיו"ר הזמני של הליכוד ולהרכיב במהירות ממשלה בראשות הליכוד עוד בכנסת הנוכחית", אמר. 

בנוסף התחייב כץ, שלא ייתן יד להחזרתו של סער לרשימת המפלגה: "במסגרת זו (יו"ר זמני) לא אתחייב לשום שיריונים בליכוד, וזאת בהמשך להחלטה שהעברתי, במזכירות הליכוד שלא לאפשר למי שעזב את הליכוד, או פעל נגד הליכוד, להתמודד מטעם הליכוד במשך 8 שנים". 

"בכוונתי להביא כל הסכם קואליציוני שייחתם לאישור מרכז הליכוד כמקובל וכמתחייב", הוסיף כץ והתחייב: "אני נולדתי בליכוד ונשארתי נאמן לדרכו כל חיי, יחד איתכם חבריי היקרים, וכך אעשה גם בעתיד". 

המתיחות בין רגב לכץ תוך אזכור סער לא החלה היום. כזכור, בתחילת החודש בריאיון שקיימה רגב לחדשות 12 היא האשימה: "ישראל כץ הופך להיות גדעון סער החדש". את הדברים אמרה בהתייחסות לליכודניקים החדשים. 

עוד היא הוסיפה בריאיון דאז כי היא מתפלאת על כץ שהוא לא מבין את מטרתם "סוסים טרויאנים": "אני קראתי לו ואמרתי לו תתעשת, הוא רצה להכשיר את כולם, אני מתפלאת עליו שהוא לא הבין את המהלך הגדול שלהם". 

כזכור, גם נתניהו תקף את כץ לפני כחודש בעניין הליכודניקים החדשים. אז חשף נתניהו באופן חריג כי ישראל כץ, המשמש כיו"ר מזכירות 'הליכוד', מסרב לטענתו לפעול נגדם: "איש ליכוד אמיתי חייב להיאבק בתופעה הבזויה הזו בכל תוקף! לצד הרבים שנאבקים נגד התופעה הזאת, יש לצערי כמה שמעדיפים לקושש מהם קולות בפריימריז על חשבון טובת המדינה והתנועה", אמר אז נתניהו. 

לדבריו דאז, "אני ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם ולפעול להוצאתם מהתנועה. כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך", כתב.

 

 

מירי רגב ישראל כץ גדעון סער בנימין נתניהו הליכודניקים החדשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד