ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"זה היה מאוד מזעזע"

זוג יהודים תובע: לא מאפשרים להם לאמץ בשל יהדותם

סוכנות אימוץ בטנסי שבארה"ב נתבעת על ידי זוג יהודים, לאחר שהסוכנות מסרבת לעזור לזוג באימוץ בגלל שהם יהודים | "זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי מופלה לרעה בגלל שאני יהודיה. זה היה מאוד מזעזע"

זוג יהודים תובע: לא מאפשרים להם לאמץ בשל יהדותם
אילוסטרציה צילום: pexels

זוג יהודים תושבי העיר נוקסוויל שבמדינת טנסי בארצות הברית, תובעים את מחלקת שירותי הילדים של טנסי, בטענה שסוכנות אימוץ הילדים שמקבלת תקציבים מהמדינה סירבה לעזור להם באימוץ בגלל שהם יהודים.

זוהי התביעה הראשונה נגד הסוכנות לאחר חוק חדש שאושר, המאפשר לסוכנויות אימוץ דתיות למנוע שירות ממשפחות שאמונותיהן הדתיות או המוסריות אינן תחת חוקי הסוכנות, כך אמר עורך הדין של המשפחה ל'נוקס ניוז' בטנסי.

סוכנות האימוץ, מנעה מאליזבת וגבריאל רוטן-רם לרכוש הכשרה להורים עתידיים כאשר ניסו לאמץ ילד מפלורידה בשנה שעברה. לאחר שהבינו שהם לא יכולים להביא ילדים ביולוגיים משלהם, בתחילת 2021 איתרו בני הזוג ילד בפלורידה שהם יכולים לאמץ, אך ביום שבו הם היו אמורים להתחיל את ההכשרה מצד הסוכנות בטנסי, הארגון אמר להם שהוא משרת רק משפחות נוצריות, ולפיכך בני הזוג לא הצליחו להשלים את התהליך להפוך להורים אומנים לילד.

"הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף בבטן", אמרה אליזבת רוטן-רם בהודעה לעיתונות. "זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי מופלה לרעה בגלל שאני יהודיה. זה היה מאוד מזעזע. וזה היה מאוד פוגע שנראה שהסוכנות חשבה שלילד יהיה טוב יותר במשמורת המדינה מאשר עם משפחה אוהבת כמונו".

תביעה משפטית אפליית יהודים אימוץ ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד