י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בדיחה פתטית

חברת הקונגרס ללוביסט החסידי: "אתה פה בשביל סיור?"

לורן בוברט, חברת קונגרס ממדינת קולורדו מטעם המפלגה הרפובליקנית, שכבר הייתה מעורבת במספר מחלוקות מאז הצטרפותה לקונגרס בשנה שעברה, שחררה הערה אנטישמית כלפי קבוצת יהודים שביקרה בקפיטול האמריקאי וטענה, "לא ראיתי את הכיפה שלו"

חברת הקונגרס ללוביסט החסידי: "אתה פה בשביל סיור?"
עזרא פרידלנדר עם תומאס סוואזי צילום: Yeshiva world news

הלוביסט החסידי עזרא פרידלנדר, היה אחד היהודים החרדים בתוך המעלית שם שהתה גם חברת הקונגרס לורן בוברט הרפובליקנית, היא הביטה בהם "מכף רגל ועד ראש" ואז שאלה בעוקצנות אם הם הגיעו כדי לעשות "סיור".

פרידלנדר הגיע לבניין הקפיטול כדי לפגוש מספר חברי קונגרס בהם תומאס סוואזי, תומך ישראל מטעם מדינת ניו יורק.

כשהאירוע החמור התרחש, פרידלנדר, יהודי חסידי מבורו פארק ברוקלין, לוביסט מקצועי, סיפר שהוא וקבוצת אנשים - כולל יהודי אורתודוכסי נוסף מניו יורק עלו באותה העת במעלית.

פרידלנדר טען לאתר Yeshiva world news כי בוברט סימנה אותם בבירור. "אני לא רב, וגם לא מתיימר להיות רב, אבל אני מתלבש בחליפה חסידית ארוכה, עם כיפה וזקן".

בוברט מצדה אמרה שהיא התכוונה ל"בדיחה" זאת בהתייחס לטענות הדמוקרטים נגדה כי סיפקה סיורים בקפיטול למתפרעים ב-6 בינואר 2021, ואין שום קשר לכך שהקבוצה מורכבת מיהודים.

פרידלנדר עם תומאס סוואזי | צילום: Yeshiva world news.

"ראיתי קבוצה גדולה ועשיתי בדיחה. למרבה הצער כשהדמוקרטים רואים את אותו הדבר, הם עושים דמוניזציה למשפחה שלי במשך שנה ברציפות", אמרה בוברט. "אני נמוכה מכדי לראות את הכיפות של מישהו," היא הוסיפה.

פרידלנדר אמר שתגובתה "כי היא נמוכה מדי לראות את הכיפה שלי, היא פתטית, מכיוון שיש לי חליפה ארוכה וזקן ואי אפשר לטעות בו בשום דבר אחר מלבד יהודי אורתודוקסי".

חברת קונגרס עזרא פרידלנדר לוביסטים גבעת הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד