כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שיתוף פעולה מרתק: 'אור ירוק' והאקדמיה לעיצוב 'בצלאל'

עמותת "אור ירוק" והאקדמיה לעיצוב "בצלאל" בשיתוף פעולה למען הבטיחות בדרכים • סטודנטים מבצלאל הציגו רעיונות למוצרים בנושאים שמטרת כולם היא להעלות את הבטיחות בדרכים

שיתוף פעולה מרתק: 'אור ירוק' והאקדמיה לעיצוב 'בצלאל'

בשבוע שעבר, 13.6.13 התקיים ארוע סיום חגיגי לשיתוף הפעולה בין עמותת אור ירוק והאקדמיה לעיצוב בצלאל. בארוע, הציגו סטודנטים לתואר שני בניהול ועיצוב את עבודות הגמר שלהם – מוצרים שמטרתם לעורר את המודעות לבטיחות בדרכים ולהפחית את מספר תאונות הדרכים בישראל.
בארוע הוצגו שישה פרויקטים אותם יצרו הסטודנטים, כולם זכו לתשואות הן מצד נציגי עמותת אור ירוק והן מצד גורמים נוספים שנכחו בארוע כמו נציגי משרד החינוך, ונציגי מכללת אפקה להנדסה.

הפרויקטים של הסטודנטים נוגעים לנושאים שונים בתחום הבטיחות בדרכים, ביניהם הסחת דעת, חינוך תעבורתי, היפגעות הולכי רגל, היפגעות קשישים ועוד.

הסטודנטיות גל אגרנט מהרצליה, ומיתר קרני מתל אביב, יצרו מוצר שמטרתו להפחית את מספר הולכי הרגל הנפגעים בתאונות דרכים. הדרך שלהן לעשות זאת היא באמצעות הגברת הנראות של מעברי החציה במקומות הידועים כמסוכנים להולכי רגל, באמצעות צביעתו של מעבר החציה בציורים אמנותיים – הזוהרים בחושך. בנוסף שילבו השתיים פעילות קהילתית במיזם: כל אחד יוכל לאמץ לו מעבר חציה ולדווח לרשויות במידה ויש לתחזק אותו ולשפר את נראותו.

הסטודנטים יצחק אבקסיס מירושלים ורונית קדרון מתל אביב, יצרו מיזם שמטרתו להפחית את היפגעותם של קשישים בכבישים. המוצר שיצרו, הוא כרטיס חכם אותו יישאו הקשישים, וכאשר יגיעו לרמזור של הולכי רגל, הרמזור יזהה את הכרטיס ויאריך את משך זמן האור הירוק בכמה שניות, בכדי שהקשישים יספיקו לחצות את הכביש. בנוסף, הקולטנים ברמזורים יאספו את המידע על הקשישים בכדי להפוך את מערך התחבורה ליעילה יותר בעתיד.

שרה גולדרייך מהיישוב חשמונאים ומיכל שרון מאזור, יצרו מדבקות מיוחדות למען חגירה נכונה של חגורת בטיחות לילדים, במיוחד במעבר בין מושב בטיחות (בוסטר) לחגורות בטיחות רגילות. המדבקות ממוקמות בשני מקומות: על חגורת המותן ועל חגורת הכתף. המדבקה שעל חגורת המותן היא בצורת הולוגרמה של סמיילי, וכאשר החגורה מתעקמת ואיננה מונחת כראוי, הסמיילי הופך עצוב והילד יודע שיש לסדר את החגורה. מדבקת הכתף מראה איפה להניח את החגורה בהתאם לגובה הילד.

יערה איסר מירושלים ודולי גנור אללוף מקיבוץ בת חן עוסקות בנושא היסח הדעת בזמן הנהיגה. הן יצרו אפליקציה בסגנון הטמגוצ'י והמטרה היא לשמור על חייו של יצור ולפתח אותו. בכל פעם שמבצעים פעולות בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, יורדות ליצור נקודות חיים.

רחלי גבריאל מירושלים וליאת אביאלי מתל אביב יצרו את "ירוק בעיר" – אוטובוס שהוא למעשה מתחם קולנוע נייד המיועד לחינוך לבטיחות בדרכים בקרב נהגים צעירים ובני נוער. באוטובוס ישנן פעילויות חוויתיות הכוללות משחקי טריוויה, והצעירים יכולים לצבור נקודות ולפדות אותן בחנות מיוחדת שבה ישנם בגדים ואביזרים זוהרים בחושך המיועדים לשמירה על בטיחותם של הולכי רגל ורוכבי אופניים.

עמותת אור ירוק: "אנו מברכים את האקדמיה לעיצוב בצלאל ואת ראשי התכנית לתואר שני בניהול ועיצוב על שיתוף הפעולה הפורה. העלאת נושא תאונות הדרכים לראש סדר היום, חשוב ביותר למען הפחתת תאונות הדרכים בישראל"
אור ירוק סטודנטים בצלאל שיתוף פעולה כרטיס חכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד