ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מי יתפוס את מקומו?

לקראת הדיון: דרעי הגיש את התפטרותו מהכנסת

לקראת הדיון בבית משפט השלום שעתיד להתקיים בהמשך השבוע, ובהתאם לעסקת הטיעון שנחתמה בינו לפרקליטות, הגיש הבוקר יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי את התפטרותו מהכנסת | מי יתפוס את מקומו במליאה והבקשה החריגה אותה עתיד להגיש לצורך המשך פעילותו | כל הפרטים

לקראת הדיון: דרעי הגיש את התפטרותו מהכנסת
דרעי מגיש את התפטרותו מהכנסת צילום: נועם מושוקביץ, דוברות הכנסת

הבוקר (ראשון) חבר הכנסת אריה דרעי הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת עסקת הטיעון שנחתמה בינו לבין הפרקליטות, זאת לקראת הדיון בבית משפט השלום השבוע.

הדיון יתקיים ביום שלישי בבית משפט השלום בירושלים, ומאחר ודרעי צריך להתפטר 48 שעות ויותר קודם הדיון, לכן הגיש דרעי את התפטרותו ליו"ר הכנסת מיקי לוי.

את מקומו של דרעי בכנסת יתפוס חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב, כאשר דרעי יישאר כיו"ר ש"ס, יגיע בימי פעילות הכנסת למשכן הכנסת, יקבל לשכה ואף יבקש אישור מיוחד להיכנס אל תוך מליאת הכנסת להמשיך את המאבק בקואליציה אותו הוא מוביל.

מכתב ההתפטרות

ביום שלישי, בית משפט השלום בירושלים יקריא ויאשר את עסקת הטיעון שנחתמה בין דרעי לפרקליטות, לפיה נקבע כי חבר הכנסת דרעי יודה ויורשע בכתב האישום, בנוסף יוטל על דרעי עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 180 אלף ש"ח.

עיקר הדיון הוא הקלון, כאשר לצורך כך דרעי מתפטר דרעי מהכנסת כדי שלא יבוא דיון הקלון, כך דרעי יוכל לשוב לכנסת ולכהן כשר בכנסת ה-25, אך במקרה ותוקם ממשלה חלופית כבר בכנסת הנוכחית דרעי לא יוכל לכהן בה כשר.

פרקליטות עסקת טיעון התפטרות מהכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד