ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אבל כבד בארה"ב

ראש הישיבה שהקים מוסדות הלך לעולמו

הגאון רבי ליפא מרגליות זצ"ל ראש ישיבת 'תורה תמימה' בארה"ב הסתלק לבית עולמו בשבת קודש בגיל 94 כשמאחוריו עשרות שנות הרבצת תורה והקמת מקומות תורה באמריקה החרדית. 'בחדרי חרדים' על דמותו של ראש הישיבה שהיה חסיד סאטמר והקים מוסדות ליטאים

ראש הישיבה שהקים מוסדות הלך לעולמו
הגאון רבי ליפא מרגליות זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד בעולם התורה בארה"ב, עת הגיעה הבשורה המרה מברוקלין ניו יורק במוצאי שבת קודש על הסתלקותו בשיבה טובה של הגאון רבי חנניה יום טוב ליפא מרגליות זצ"ל ראש ישיבת 'תורה תמימה' בברוקלין ומגדולי בוני התורה בארה"ב שהלך לעולמו בגיל 94. 

‏‏ראש הישיבה שהיה מחסידי סאטמר, נולד בהונגריה לאביו הגאון החסיד רבי ‏מנחם מנדל מרגליות זצ"ל שהיה תלמיד חכם גדול ורב העיר. הוא ‏שרד את מחנה אושוויץ בשואה האיומה, שם נרצחה כל משפחתו והוא נותר לבדו בעולם. 

בניסי ניסים הגיע לאמריקה, והחל את חייו מחדש. הוא ‏למד בישיבת 'תורה ודעת' ובישיבת 'בבית מדרש עליון', שם התקרב לרבותיו הגאון רבי ‏שרגא פייבל מנדלוביץ זצ"ל ולגאון רבי ראובן גרוזובסקי זצ"ל.

‏‏בתחילת שנות ה-70 הקים את ישיבת 'תורה תמימה' בברוקלין, ‏מקום שהתפתח לאחד ממוסדות התורה הבולטים ‏ביותר באמריקה החרדית. רבי ליפא זצ"ל היה איש חזון מבריק שהקים עולה של תורה, ישיבות כוללים ומתיבתות, וכל חייו היה רק סביב התורה.

התלמידים מספרים כי ב‏מוחו ורוחו פעל תמיד לרווחת התלמידים, שילם הון ל‏תלמידי חכמים ומחנכים טובים שירביצו תורה ויראה בישיבתו, ונהג בהם בצורה טובה ‏יוצאת דופן. רבי ליפא היה מעורב באופן אישי ב‏התקדמות של כל אחד ואחד מהתלמידים שלו.

‏במשך השנים העמיד דורות של תלמידים בהם ראשי ישיבות ומרביצי תורה. ‏עם השנים התרחבה הישיבה עם סניפים בסטטן איילנד, וישיבה בלייקווד.

קשר מיוחד היה לו עם אדמו"רי בית סאטמר, שהיו מגיעים תדיר לבקרו ולשאת דברים בישיבה ובמוסדות. 

בחייו נפטרה עליו רעייתו מרת דבורה ע"ה וכן בנו הבכור הרב מנחם מנדל מרגליות זצ"ל.
‏‏
‏‏הלוויותו תתקיים היום (ראשון) בשעה 11:30 בבוקר שעון מקומי, מישיבת 'תורה תמימה' בברוקלין לבית החיים בקרית יואל מונרו שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

תורה תמימה ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד