כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שבת אחרי הצ'ולנט: השוטרים הגיעו לברר פרטי מכירת רכב

משפחת בוסתן מאלעד הופתעה: בצהרי השבת התייצבו השוטרים בביתם, וביקשו הוכחות למכירת רכב • הסיבה: מרדף שהתנהל אחריו • גירסת המשטרה מול בעל הרכב

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בשבת שעברה בשעות אחר הצהרים, נשמעו דפיקות על דלת ביתה של משפחת בוסתן בעיר החרדית אלעד, כך פורסם הבוקר בעיתון 'המבשר'. האב רונן שפתח את הדלת - הופתע לראות שוטרים חמושים בפתח ביתו.

"השוטרים ביקשו ממני תעודת זהות, הסברתי להם כי תעודת הזהות נמצאת ברכב, וניסיתי לברר מה היה דחוף כל כך להגיע אלי, לתוך עיר חרדית, במהלך השבת. שאלו אותי על הרכב שלי, וכבר חששתי שנגנב, ואז שאלו אותי על רכב שהיה בבעלותי ונמכר באותו שבוע לפירוק.

"השוטרים סיפרו לי כי הרכב נצפה כשהוא מסיע שוהים בלתי חוקיים, והתנהל אחריו מרדף משטרתי. בדיקת המשטרה על בעלות הרכב סימנה אותי כבעליו החוקי, ולכן הגיעו אלי".

בוסתן ממשיך ומספר: "הסברתי לשוטרים כי הרכב נמכר במהלך השבוע לאדם שביקש אותו לפירוק, ויש לי את כל מסמכי המכירה - גם של משרד הרישוי, אך לא אוכל להציג אותם בשבת משום שהם נמצאים ברכב שלי שחונה מתחת לבית".

רונן בוסתן כועס על אי התחשבות המשטרה בקדושת השבת. "השוטרים אמרו לי שהרכב נתפס ביום רביעי. לא ברור מה היה דחוף לבוא אלי כמה ימים אחרי זה במהלך השבת, כדי לאמת את מכירת הרכב".

וכיצד הסתיים הסיפור? "בסופו של דבר, השוטרים נטלו את מפתחות הרכב, ויחד איתי ירדו לרכב - שם ראו את מסמכי המכירה. כאשר הם אלו שפחתו את הדלת וחיללו את השבת שלא לצורך פיקוח נפש. מה היה קורה לו היו ממתינים מספר שעות עד ליציאת השבת?"

אולם במשטרת מרחב שרון מציגים גירסה שונה, ואומרים: "המרדף אחר הרכב התרחש בשבת בצהרים". יהודה ערן, דובר משטרת שרון, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "שוטרי תחנת ראש העין ביצעו מעצר של ארבעה חשודים פלסטינים השוהים בישראל בניגוד לחוק אשר נסעו ברכב השייך לתושב אלעד. מתוך הבנה וכיבוד מנהגי הדת בחרו השוטרים להגיע לביתו של בעל הרכב על מנת לברר את נושא הימצאות הרכב ברשות החשודים. שוטרי תחנת ראש העין נהגו ברגישות, ולמעט תשאול האזרח לא ביקשו ולא ביצעו כל פעולה אשר עלולה להתפרש כחילול שבת".
בוסתן רכב שב''חים תשאול מכירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד