י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שוחד במאות אלפי ש"ח

בכפוף לשימוע: ראש עיריית אור עקיבא יועמד לדין

הפרקליטות הודיעה ליעקב אדרי, ראש עיריית אור עקיבא, כי היא שוקלת להעמידו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של לקיחת שוחד של מאות אלפי שקלים בשש פרשות שונות, עבירות מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות | בנוסף נשקלת העמדתם לדין של 14 חשודים נוספים

בכפוף לשימוע: ראש עיריית אור עקיבא יועמד לדין
יעקב אדרי צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת פרקליט המדינה, הודיעה ליעקב אדרי, ראש עיריית אור עקיבא, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של לקיחת שוחד של מאות אלפי שקלים בשש פרשות שונות; וכן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט - אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידו כראש עירייה; עבירות אלימות ועבירות מס.

כמו כן נשקלת העמדתם לדין של עוד 14 חשודים בפרשה, בגין עבירות של מתן שוחד, הצעת שוחד, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סיוע לגניבה בידי עובד ציבור והלבנת הון, כל אחד לפי חלקו.

על פי מכתבי השימוע, מאז שנת 2013 ועד לתחילת החקירה הגלויה בחודש נובמבר 2020, אדרי חשוד כי ביקש וקיבל מיזמי נדל"ן ומגורמים נוספים בעלי אינטרסים כלכליים הפועלים בתחומה של העיר אור עקיבא, הן באופן ישיר והן בעקיפין, כספים במזומן ובתווי קנייה בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים.

זאת באופן קבוע, פעמיים בשנה, והן באופן מזדמן על פי בקשתו. בעד השוחד שלקח, אדרי חשוד כי פעל לקדם את עניינם של נותני השוחד בעיריית אור עקיבא, לאשר חשבונות לקבלת תשלום, להקל בתשלומי מס מוניציפאליים, לקדם תוכניות שהוגשו בוועדה המרחבית ובדרכים נוספות.

כמו כן על פי מכתבי השימוע, אדרי נטל לידיו במרמה תווי קנייה שנמסרו לו מכוח תפקידו הציבורי ושייעודם היה תרומה לנזקקים - ועשה בהם שימוש אישי.

בהתנהלותו, כך על פי מכתב השימוע, ניצל אדרי את מעמדו כראש העירייה בתואנה כאילו הוא מבקש לסייע לנזקקי אור עקיבא, בעוד שהוא עשה באותם כספים שימוש לצרכיו האישיים.

התיק נחקר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה שבלהב 433 במשטרת ישראל ויחידת יהלום שברשות המיסים. התיק מטופל בידי עוה"ד הילה גבאי, גל פורה ובר דהן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

יעקב אדרי כתב אישום מרמה והפרת אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד