י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקרב הצמוד שיוכרע השנה

סקר חדש: ג'ו ביידן היה מפסיד בבחירות

לו הבחירות לנשיאות ארצות הברית היו מתקיימות היום, לפחות 60 אחוז מהמצביעים לא היו בוחרים בג'ו ביידן. גם סגניתו לא מקבלת ציונים מחמיאים במיוחד. הרפובליקנים מקבלים ציונים טובים באשר לטיפול הולם בשורת נושאים | ובאשר לבחירות אמצע הקדנציה לקונגרס הקרב צמוד מאוד

סקר חדש: ג'ו ביידן היה מפסיד בבחירות
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

שישה מתוך עשרה אמריקאים יצביעו למישהו אחר, מלבד לנשיא ג'ו ביידן אם הבחירות לנשיאות 2024 יתקיימו היום - שיעור גבוה יותר מקודמיו ברק אובמה ודונלד טראמפ, כך לפי סקר שפורסם היום (ראשון.)

כשנשאלו אם הבחירות יערכו היום, 60% אמרו שהם "כנראה" או "בהחלט" יצביעו למישהו אחר, לעומת 36% שאמרו שהם "בהחלט" או "כנראה" יבחרו מחדש בביידן, כך פורסם בסקר של רשת 'פוקס ניוז'.

הסקר מראה גם את חוסר שביעות הרצון העמוק שחשים האמריקאים מהטיפול של ביידן בכלכלה, מגיפת הקורונה, ביטחון הגבולות ומדיניות החוץ.

עד כמה שהמספרים של ביידן גרועים, של סגניתו קמילה האריס גרועים GUS יותר. הסקר מצא ש-54 אחוז מהאמריקאים לא מרוצים ממנה, ורק 43 אחוז מרוצים.

אבל אי שביעות הרצון הכוללת מממשל ביידן אינה מתורגמת ליתרון משמעותי עבור הרפובליקנים בקונגרס לבחירות אמצע הקדנציה ב-2022. 44% אמרו שהם יצביעו למועמד הרפובליקני אם הבחירות יתקיימו היום, לעומת 43% שילכו עם המועמד הדמוקרטי. כך שלפי הסקר, המאבק יהיה צמוד ומותח.

הרפובליקנים מקבלים ציונים גבוהים מהמצביעים על יכולתם להתמודד עם מסים, הגירעון התקציבי הפדרלי, ההגירה, הפשע והכלכלה, בעוד שהדמוקרטים מקבלים ציונים טובים על שינויי אקלים, גזענות, שירותי בריאות, מגיפה וחינוך.

רוב האמריקנים - 85% - אמרו שהדאגה העיקרית שלהם היא אינפלציה ומחירים גבוהים יותר, מעל כל הנושאים האחרים.

החששות מהפשיעה הגבוהה הגיעו למקום השני עם 81 אחוזים, ואחריו מחלוקות פוליטיות עם 78 אחוזים, מגיפת הקורונה ב-72 אחוזים, ניסויי טילים של צפון קוריאה ב-68 אחוזים, המתיחות בין אוקראינה לרוסיה מדאיגה 62 אחוזים מהנשאלים, מהגרים בגבול הדרומי ב-59 אחוז, דיכוי מצביעים ב-58 אחוז והונאת בוחרים ב-53 אחוז.

הסקר גם מראה ש-48% מאשימים את מדיניות הממשלה הפדרלית באינפלציה. 42% אומרים שזו תוצאה של נגיף הקורונה ו-9% מאשימים את שניהם באותה מידה. הסקר נערך בקרב 1,001 מצביעים רשומים בין התאריכים 16-19 בינואר.

ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית פוקס ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד