י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מערכות הכשרות מציבות תמרור אזהרה

צפוי מחסור: עשרות טונת דגן בחשש איסור חדש

מערכות הכשרות מציבות תמרור אזהרה: עשרות טונות דגן שהגיעו לנמל חיפה נמצאו בחשש איסור חדש • צפוי מחסור ניכר של מגוון מוצרים המכילים דגנים בכשרות מהודרת 

צפוי מחסור: עשרות טונת דגן בחשש איסור חדש
קונטיינרים בנמל חיפה צילום: יעקב נחומי

מכולות עם מלאי ענק של עשרות טונות ממגוון דגנים גולמיים שהגיעו לארץ, נמצאו בחשש מובהק של איסור חדש, בהיותם תבואה חדשה האסורה לאכילה לפני ט"ז בניסן. בעקבות כך מתעורר בקרב גופי הכשרות למהדרין חשש גובר למחסור ניכר במלאי הדגנים.

בשל המגיפה המשתוללת במדינות אירופה והסגרים התכופים באזורים הרלוונטיים ביבשת, נעשו מאמצים רבים בגופי הכשרות למהדרין בישראל להתגבר על המכשולים ולספק סחורה כשרה למהדרין. אך למרות ניסיונות להערים על מערכות הכשרות השונות הפועלות בישראל בהבאת סחורה שאינה מפוקחת כנדרש, נפסלו המכולות בהגיעם לחופי ישראל.

הרה"ג רבי נחום זאב רובין ראש מערך הכשרות 'בד"ץ מהדרין' בראשות אביו הרב הפוסק הגר"א רובין, מזהיר כי חרף החשש הכבד של איסור חדש, שעל-פי מרן השולחן ערוך גם בזמן הזה נוהג אף בתבואה המגיעה מחו"ל, גופי כשרות שונים בישראל הכשירו את הסחורה שהתקבלה לשימוש במפעלים שתחת כשרותם. "לכן יש להיזהר שבעתיים כשצורכים מוצר המכיל רכיבי דגנים המיוצרים במהלך ימים אלה ועד לפסח ולבחון היטב את חותמת הכשרות המתנוססת על אריזת המוצר".

לדברי הרב רובין, מוצרים הכוללים רכיבי דגן של 'חדש' רחוקים מלהיות מוגדרים "כשרים למהדרין", ובייחוד בני עדות המזרח יש להם להקפיד על כך ביתר שאת.

המוצרים שעשויים להיות בעייתיים במיוחד ושיש לתת עליהם תשומת לב בעת הרכישה או האכילה, כוללים: גרנולה, חטיפי אנרגיה, פסטות (בעיקר מקמח דורום) ועוד.

מהנהלת 'בד"ץ מהדרין' נמסר, כי כתוצאה מהמשלוח הענק של דגנים שנפסל בנמל חיפה ולנוכח המגיפה המשתוללת במדינות אירופה והסגרים התכופים, צפוי מחסור ניכר של מגוון מוצרים המכילים דגנים בכשרות מהדרין.

דגן כשרות הרב רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד