ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בזהירות יתירה

מתי נאמר 'די' למגפת הקורונה? ייתכן וזו התשובה

אופטימיות: מנהל ארגון הבריאות העולמי באירופה הנס קלוגה אמר היום באופטימיות זהירה כי האומיקרון עשוי להביא לקיצה של המגפה | "מעורר תקוות לכך שנגיף הקורונה מתחיל לעבור ממגפה למחלה שניתנת לניהול כמו שפעת עונתית", אמר הנס 

מתי נאמר 'די' למגפת הקורונה? ייתכן וזו התשובה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

אופטימי: מנהל ארגון הבריאות העולמי באירופה הנס קלוגה אמר היום (ראשון) כי וריאנט האומיקרון עשוי להדביק כ-60 אחוז מאוכלוסיית אירופה עד חודש מרץ. נוסף על כך, אמר הנס באופטימיות זהירה כי האומיקרון גם עשוי להביא לקיצה של המגיפה. 

"סביר שהאזור מתקדם לעבר סוג של סיום מגיפה", אמר הנס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. אך קרא בכל זאת להיזהר מפניו, זאת בשל יכולתו של הנגיף לעבור מוטציה.

"ברגע שהגל הנוכחי של האומיקרון ששוטף את אירופה יירגע, תהיה חסינות עולמית למשך לא מעט שבועות וחודשים", אמר מנהל הארגון באירופה ונימק: "בין אם בזכות החיסון ובין אם בעקבות חסינות המחלימים".

"לכן" הוא הוסיף, "אנו צופים שתהיה תקופה של שקט לפני שקורונה עשויה לחזור לקראת סוף השנה, אך לא בהכרח המגיפה תחזור", אמר קלוגה.

לדבריו, מחקרים הראו כי האומיקרון מוביל בדרך כלל למצב פחות חמור בקרב מחוסנים מאשר גרסת הדלתא, הוא עורר תקוות לכך שנגיף הקורונה מתחיל לעבור ממגפה למחלה שניתנת לניהול כמו שפעת עונתית.

לסיום הוא התריע מפני שאננות ואמר: "הנגיף הזה הפתיע אותנו יותר מפעם אחת אז אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים", אמר 

קורונה אומיקרון מגפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד