כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'קניון רמות': החרדים מחרימים, החילונים באים

חילונים הגיעו לחזק את בעלי החנויות בקניון נגדם הוכרז חרם • מנהלי קמפיין החרם: "לא נכנסים לקניון. במאבק הזה חייבים לנצח" • ומדוע נסגרה חנות 'יפה נוף-פלדהיים'?

קניון רמות. צילום: פלאש 90
קניון רמות. צילום: פלאש 90

המאבק על 'קניון רמות' בירושלים: ביום שישי הגיעו תושבים חילונים, ביניהם פעילי תנועת 'ירושלמים', כדי לחזק את בעלי החנויות נגדם הוכרז לאחרונה חרם מצד רבנים בשכונת רמות.

לעומתם, כמעט ולא ניתן היה להבחין בחרדים שערכו קניות בקניון. אחת הסיבות לכך היא העובדה כי לאחרונה צבר החרם, עליו חתומים רבני השכונה, תאוצה. קמפיין החרם נגד הקניון מתנהל במודעות רחוב, מודעות במקומונים, פליירים בשכונות ועוד.

כך, לדוגמא, בעלון המופץ מידי שבוע בשכונת רמות הוקדשה מודעה ריקה בשטח הפרסום, ובה נכתב: "כאן הייתה אמורה להתפרסם מודעה של חנות בקניון והיא הוסרה לאור קריאת רבני השכונה. לא נכנסים לקניון רמות כי במאבק הזה אנו חייבים לנצח".

דוגמא נוספת היא מודעה שהתפרסמה לפניי שבוע בעיתון מקומי, בה רבני השכונה ותושביה "מודים ומברכים" את חברת 'יפה נוף - פלדהיים ספרים' על סגירת הסניף בקניון. במודעה נכתב שהחנות נסגרה "כאות מחאה על האווירה במקום, וכהענות לקריאת רבני השכונה". ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסיבה המרכזית שהובילה לסגירת הסניף היא כלכלית.

בעלון מיוחד, שהופץ בשכונת רמות, הסבירו גורמים הקשורים במאבק את הסיבות לחרם: "מרבית החנויות שווקו לרשתות התאומות ו/או העובדות בעיקר עם המגזר החילוני. כאשר ניסו נציגי הציבור להפגש עם בעלי הרשתות נאסר עליהם לחשוף נותן שלפיו 90 אחוז מהקהל הפונטנציאלי בקניון הינו חרדי. מרבית הקולקציה הקיימת בחנויות הינה כזו הפונה למגזר החילוני".

לדברי מובילי החרם, גם במוצרים הנמכרים בחנויות יש השפעה על הציבור החרדי: "הם נמנעים מלפתוח חנויות מוזלות ואף לחנויות הקיימות אין רשות לפתוח מחלקת 'עודפים'. רובם הגדול של חלונות הראווה מציגות רק אופנה חילונית. כאשר ניסו להציע להם לפתוח חנות כמו 'גל פז' או 'נועם הפקות' וכדומה - נענו בסירוב בשל היות חנות שכזו מתאימה לציבור החרדי בלבד. כל האירועים שנערכו על-ידי הקניון בחופשות היו בעלי אופי חילוני מובהק. כל המוסיקה המושמעת בחנויות הקניון הינה מוסיקה חילונית צורמת ופוגעת. רבות מעובדות החנויות מתלבשות באופן פוגעני ביותר".

פעילי תנועת 'ירושלמים' הסבירו את בואם של חילונים לערוך קניות דווקא בקניון המוחרם:
"לפני כמה שבועות, גורמים קיצוניים קראו להחרים את הקניון ברמות מטעמי צניעות. החרם מעמיד בסכנה את הדו-קיום בקניון בפרט ובשכונת רמות בכלל. אסור לתת להקצנה הדתית להרוס את הדו-קיום בשכונה".
רמות קניון רמות קניון ירושלים חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד