י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כיצד הבריאות שלנו משפיעה על הנהיגה?

בכנס מיוחד של עמותת אור ירוק בשיתוף עם משרד הבריאות ענו על שאלה מעניינת זו ועל שאלות מעניינות נוספות, הקשורות לבטיחות בדרכים ולבריאות

כיצד הבריאות שלנו משפיעה על הנהיגה?

גם השנה, בפעם השנייה ברציפות, שיתפו פעולה עמותת אור ירוק ומשרד הבריאות בכנס בנושא השפעת בריאותנו והתרופות שאנו נוטלים על אופן הנהיגה והבטיחות בדרכים. הכנס המיוחד, נערך ביום חמישי האחרון, 13.6.13, במרכז הרפואי אסף הרופא, ועסק במגוון נושאים הקשורים ומחברים בין נושא הבריאות לנושא הזהירות והבטיחות בדרכים.

בכנס נשאו דברים דב פרוסט – סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרד הבריאות ורוני פראג' - ממונה התחבורה הארצי במשרד הבריאות.

ד"ר רוני ברקוביץ', סגן ראש אגף אכיפה ופיקוח על התמודדות בפשע פרמצבטי במשרד הבריאות, הרצה בכנס על אחד הנושאים המרתקים והמעניינים ביותר בתחום התרופות: המאבק בפשע הפרמצבטי. תחום זה עלה לאחרונה לכותרות בגלל סמי הפיצוציות, הנחשבים לאחד הפשעים הפרמצבטיים החמורים. תחת פשע זה נכללים גם זיופי תרופות, סחר בלתי חוקי בתרופות, גניבת תרופות ועוד. כאשר נוטלים תרופות מזוייפות או בלתי חוקיות, השפעתן על יכולת הנהיגה עלולה להיות קטלנית ולסכן חיי אדם.

אילן גרודסקי, מנהל תחום טכנולוגיות לבטיחות בעמותת אור ירוק, הרצה גם הוא בכנס, בנושא יעילותן של טכנולוגיות בטיחות בהצלת חיים. ישנם מספר אביזרים טכנולוגיים ששילובן נחשב כ- "חליפת מיגון לרכב", אשר התקנתם משפרת את הבטיחות בדרכים לאין שעור ויכולה להציל חיים ממש. בין הטכנולוגיות החשובות ביותר ניתן למצוא את מערכת ההתרעה על סטייה מנתיב, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק, מערכת התרעה על נהיגה במהירות גבוהה, מערכת ABS ועוד.

ד"ר ורדה לבנון מעמותת אור ירוק, הרצתה בכנס על עייפות בנהיגה, ועל השנייה הקריטית של העייפות והסחת הדעת, ממנה עלולה שלא להיות דרך חזרה. אחד הגורמים לעייפות בנהיגה הוא נטילת ת רופות: ישנן תרופות שמטשטשות את הנהג ומוציאות אותו מפוקוס. לכן, יש לשים לב להוראות הרוקח לגבי נטילת התרופה בשילוב נהיגה, וכן להמנע עד כמה שאפשר לנהוג תחת השפעת תרופות.
משרד הבריאות אור ירוק בטיחות טכנולוגיה כנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד