כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

עוד שלב: התקציב הדו-שנתי יובא היום להצבעה בקריאה ראשונה

התקציב הדו-שנתי בדרך לאישור: היום הוא יובא להצבעה במליאה בקריאה ראשונה • לאחר מכן, יועבר לדיון בוועדת הכספים ושם יחל משא ומתן על כל סעיף בנפרד

עוד שלב: התקציב הדו-שנתי יובא היום להצבעה בקריאה ראשונה

תקציב המדינה מגיע למליאת הכנסת: התקציב הדו-שנתי לשנים 2013-2014 יגיע היום למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה.

במליאת הכנסת החברים נדרשים להצביע בעד או נגד התקציב, על כל מאות העמודים המרכיבים אותו. אולם לאחר הקריאה הראשונה, הוא יועבר לדיון בוועדת הכספים, ושם יחל משא ומתן בין הסיעות על כל סעיף בנפרד.

בין הסעיפים העשויים לעורר מחלוקת נמצאים העלאת מס ההכנסה ב-1.5% והמס על המשפרי הדיור. ההתמודדות של שר האוצר יאיר לפיד אינה רק מול סיעות האופוזיציה אלא גם מול גורמים בקואליציה.

סגן שר האוצר מיקי לוי אומר כי התבצעו ההכנות גם בוועדה הכספים, שכאמור, תחל לדון בתקציב אחרי שהוא יעבור היום במליאה: "ברור לכל חברי הכנסת שהתקציב צריך לעבור, גם אותם קולות פופוליסטיים שנשמעים בוועדת הכספים מבינים בסופו של דבר שאין לנו דרך אחרת. אנחנו חייבים להעביר את התקציב".

חברת הכנסת גילה גמליאל, מהליכוד, אמרה לגלי צה"ל כי פנתה לשר האוצר והבהירה לו כי הסעיפים לא יעברו בוועדה. "אני קוראת לפקידי האוצר להוציא מהמגירות תכניות אחרות שבהן הציבור יכול לעמוד", אמרה.

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, הגיע הבוקר במסגרת ועדת הסכמות, להסכמה עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה, לפיה הצעות אי-האמון שנועדו להיום תוסרנה מסדר היום ובתמורה יינתן לחברי האופוזיציה זמן רב יותר במסגרת הדיונים על חוק התקציב וחוק ההסדרים.

אדלשטיין אמר כי "לאור העובדה שניתן לחברי הכנסת זמן רב ללמוד ולשקוד על חוקי התקציב וההסדרים והללו העלו שאלות ותהיות רבות בנוגע להם ומתוך הכרה בכך שראוי שהאופוזיציה תתבטא בנושאים חשובים אלה באריכות ולא במסגרת של 3 דקות לכל נואם, סוכם להסיר את אי-האמון מסדר היום ולקיים דיון מעמיק, רציני וראוי בחוקים לקראת ההצבעה לקריאה ראשונה היום".
תקציב מליאה קריאה ראשונה וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד