כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תעלומת הריסוס בבת ים: נלכד חשוד מעורער בנפשו

האם מי שעומד מאחורי סדרת הריסוסים האנטישמיים על בתי כנסת בבת ים, הוא אדם שאינו בריא בנפשו? • החשוד נעצר הבוקר על פי תיעוד של מצלמות האבטחה • וידאו

תעלומת הריסוס בבת ים: נלכד חשוד מעורער בנפשו
משה ישי

לאחר תשעה מקרים של השחתה וריסוס כתובות גרפיטי בעלות משמעות אנטישמית בבתי כנסת בעיר בת-ים, עצרה הבוקר (א) משטרת מרחב איילון אדם בן 48 החשוד בריסוס הכתובות.

בחודשים האחרונים, ארבעה בתי כנסת בעיר בת-ים הושחתו שוב ושוב באמצעות כתובות גרפיטי וריסוס כתובות נאצה על דלתות בתי הכנסת.

בית הכנסת המרכזי 'האוהל' שברחוב הוורדים הושחת ארבעה פעמים, בית הכנסת 'מקדש מלך' ברחוב חביבה רייך הושחת פעמיים, בית הכנסת 'תפארת ישראל' שברחוב הדדי הושחת פעמיים, ובית הכנסת 'עדת ישורון' ברחוב הדדי הושחת פעם אחת.

בעקבות מקרים אלו, הותקנו מצלמות אבטחה נסתרות, במטרה לסייע בתיעוד ולכידת העבריינים.

בסרטון שמתפרסם כאן לראשונה, ניתן לראות את החשוד מגיע לבית הכנסת, מביט לצדדים ומתחיל בריסוס דלת בית הכנסת, ובהמשך עוזב את המקום.



המקרה האחרון אירע בליל שבת, סמוך לשעה 23:00 הגיע אדם לבית הכנסת 'מקדש מלך' ברחוב חביבה רייך בבת ים, וריסס בספריי שחור צלבים על דלתות כית הכנסת.

מתפללי בית הכנסת שגילו את הזוועה עם הגיעם לבית הכנסת בבוקר שבת, בדקו במוצאי שבת את מצלמות האבטחה, שם נראה המרסס כשהוא מגיע ומבצע את המעשים.

תיעוד מצלמות האבטחה נמסר לחוקרי משטרת מרחב איילון. כאמור, הבוקר נעצר האדם שעל פי החשד הוא זה שנצפה במצלמות האבטחה. החשוד הינו תושב העיר, ככל הנראה מעורער בנפשו.

עוד בנושא:
שוב: צלבים רוססו על בית-כנסת בבת ים
כתובות בבית העלמין נוצרי ביפו: "תג מחיר האוהל"
צלבי קרס רוססו על בית כנסת של ניצולי שואה
חלונות מנופצים ואבנים בבית הכנסת 'האוהל' בבת ים
מרססי הצלבים בבת ים: שלושה קטינים בני 14-15
בת -ים: צלבים וכתובות נאצה על בתי כנסת
בני 12 ו-13 השחיתו בית-ספר חרדי בבת ים

משה ישי, מתפלל בית הכנסת 'האוהל' שהושחת ארבעה פעמים, הסביר, כי הסיבה לכך שהמשטרה לא הצליחה ללכוד את אותו האיש עד כה, היות והוא פעל לבדו, כך שמידע מודיעיני לא הביא תוצאות בשטח.

האם ריסוס כתובות "תג מחיר - האוהל" בבית העלמין האורתודוקסי ברחוב בת-ים ביפו בסוף השבוע האחרון קשור למתפללי בית הכנסת האוהל? "חד משמעית לא!" אומר ישי. "אין לזה שום קשר לאנשי בית הכנסת שלנו, אנו מגנים את זה בכל תוקף".

במשטרת תל אביב אישרו את הפרטים, וציינו בחקירתו קשר עצמו החשוד למיוחס לו, ומחר תבקש המשטרה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. כמו כן, היא תבקש לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית.
ריסוס האוהל שופט בית ים לא שפוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד