כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הסתדרות רבני אמריקה על הגר"ע יוסף: "חילול השם"

'הסתדרות הרבנים דאמריקה' - איגוד רבנים גדול, מוחה נגד תקיפת הרב דוד סתיו • על הגר"ע: "זו תורה וזו לומדיה? - ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו"

הרב דוד סתיו. צילום ארכיון
הרב דוד סתיו. צילום ארכיון

ראשי 'הסתדרות הרבנים דאמריקה', ארגון הרבנים האורתודוקסי הגדול ביותר ביבשת, המזוהה עם הציונות הדתית, שיגרו היום (ב') מכתב תמיכה אל הרב דוד סתיו, לאחר ההתקפה חסרת התקדים מצד הגר"ע יוסף.

נשיא הארגון, הרב שמואל גולדין, וסגנו, הרב אריה מטנקין, כתבו לרב סתיו, כי "בשם כל חברי הסתדרות הרבנים דאמריקה אנו מביעים העידוד והתמיכה שלנו לכת"ר, רב בישראל שעליו אומרים, 'ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר, ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר'.

"רעדנו בשומעינו הדברים הנוראים שדיבר הרב עובדיה יוסף על אודות כת"ר במוצ"ש שעבר וגם מה ששמענו על האירועים בבני ברק בחתונתה של בתו של הרב רבינוביץ. זו תורה וזו לומדיה?"

הרבנים מצטטים את דברי הגמרא הדנה על מהו חילול השם: "אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו".

לדבריהם, "אנו מביאים את ההכרת הטוב שלנו בשביל כל מה שעשה כת"ר לטובת כל כלל ישראל, ארץ ישראל, ומדינת ישראל. אנו מצפים לעבוד ביחד עם כת"ר משך שנים רבות להגדיל תורה ולהאדירה ולקרב לבבות לאבינו שבשמיים בקיום מה שכתוב, "ואהבת את ה' א להיך, שיהא שם שמים מתאהב על ידך".
הגר''ע יוסף הרב סתיו אמריקה רבנים רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד