י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המומחה עושה סדר

פרופ' רן בליצר: "התו הירוק לא משיג את מטרתו"

"לא להיכנס לפאניקה על כל וריאנט חדש" אומר פרופ' רן בליצר ראש מכון החדשנות בכללית, מנהל מכון כללית למחקר וראש קבינט המומחים של מגן ישראל • בנוגע לשיאי התחלואה אמר: "הרפואה בקהילה צריכה לטפל כרגע ביותר מחצי מיליון נדבקים בו זמנית, הרפואה בקהילה נמצאת תחת עומס חסר תקדים"

פרופ' רן בליצר: "התו הירוק לא משיג את מטרתו"
פרופ' רן בליצר צילום: צילומסך ערוץ 13

בעיצומו של גל האומיקרון, כששיאי ההדבקה נשברים מדי יום, החל להתפשט הזן החדש BA2. פרופ' רן בליצר ראש קבינט המומחים של מגן ישראל, מנסה להרגיע את הציבור ואומר היום (שני), כי למרות שישנן שמועות על וריאנטים חדשים, לדעתו לא צריך לחשוש ממנו בשלב זה.

לדבריו, לכל מגפה יש וריאנטים שונים, שחלקם מצדיקים שינויים וחלקם לא. "נכון לעכשיו וריאנט BA2 שהוא תוצר של אומיקרון אינו מצדיק שינוי בנהלים", קובע בליצר. 

עוד הוא מוסיף כי ישנם הבדלים בין הזן החדש לבין האומיקרון, "אבל אין עדות לכך שהתנהגותו ומאפייניו מחייבים להתייחס אליו באופן שונה. המידע עדיין נאסף", הוא אומר. 

בדבריו הוא טוען כי "אנחנו לא יכולים" להיכנס לפאניקה בכל פעם שיש וריאנט חדש. "וריאנטים היו ויהיו, וזה חלק מהתפתחות טבעית של מחלה שמתפשטת אצל מיליוני אנשים". 

לבטל את התו הירוק?

יומיים לאחר שקבינט המומחים בראשותו המליץ שלא לחדש את תקנות התו הירוק, אומר פרופ' בליצר, כי מדובר באתגר גדול: "צריך לומר ביושר: אל מול האומיקרון, התו הירוק לא משיג את המטרה הבסיסית שלו, שזה יצירת סביבה בטוחה מהדבקות לאוכלוסייה בסיכון".

לדבריו, זה היה נכון כאשר זן הדלתא היה הדומיננטי אך במצב הנוכחי אתרי התו הירוק "אינם אתרים בטוחים מהדבקה", כלשונו. "ולכן", הוא מוסיף: "הנזק שייגרם מאי המשך מדיניות התו הירוק הוא לא גדול". יחד עם זאת, פרופ' בליצר סבור כי יש לאפשר למי שחפץ בכך, להפעיל את התו הירוק באופן וולונטרי. 

קורונה אומיקרון פרופ' רן בליצר תו ירוק זן חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד