י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת הריגול אחר אזרחים

השר בר לב הנחה לעדכן את חוק האזנות הסתר: "להבהיר את הגבולות"

על רקע הסערה בעקבות החשיפה כי המשטרה נוהגת במשך שנים להשתמש בתוכנות ריגול מתקדמות נגד אזרחים, השר לביטחון פנים מודה כי הנהלים בכל הנוגע לבקרה על פעילותה הטכנולוגית של המשטרה - מיושנים, והנחה את צוות משרדו לבחון מחדש עדכון של חוקי האזנות סתר

השר בר לב הנחה לעדכן את חוק האזנות הסתר: "להבהיר את הגבולות"
השר בר לב והמפכ"ל שבתאי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הנחה את צוות משרדו לבחון את עדכון חוקי האזנות הסתר וחוק החיפוש, זאת ברקע סערת ה"ריגול" לכאורה מצד המשטרה אחר אזרחים וגל הפרסומים בעניין.

השר בר-לב אמר כי "ההסדרים המשפטיים הקיימים בכל הנוגע להאזנות סתר וביצוע פעולות חיפוש במסגרת פעולות אכיפה של המשטרה הם ישנים. יש הצדקה לבחינת עדכון ההסדרים לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות להן אנו עדים בשנים האחרונות והתאמתה של החקיקה למאה ה-21".

"לכן", הוסיף השר, "הנחיתי את הגורמים המשפטיים במשרד לביטחון הפנים ואת צוות לשכתי לערוך בחינה של ההסדרים הקיימים, בתוכם חוק האזנות הסתר וחוק החיפוש. זו בכדי לבחון צורך בביצוע התאמות, במטרה לדייק ולהבהיר את גבולות המותר והאסור בשימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים למטרות אכיפה. במידת הצורך משרדי יגבש הצעת חוק ממשלתית, בתיאום עם משרד המשפטים".

אמש, אחרי שורת התחקירים שפורסמו בשבוע שעבר, לפיהם המשטרה "ריגלה" אחרי אזרחים ואישי ציבור - במקרים שונים אף בניגוד לחוק - עיתון כלכליסט פרסם כי תוכנת הריגול שבה עושה המשטרה שימוש, הושתלה על מכשירי הטלפון של שלושה ראשי ערים ובני משפחתם.

התחקיר חשף כי החדירה למכשירי הטלפון של ראשי הערים נגמרה בחדר החקירות ומעצרם. אולם, כל המקרים המובאים בתחקיר הסתיימו בסגירת התיקים. יצוין כי בשבוע שעבר הודיעו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי פתחו בבדיקת הטענות נגד המשטרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה פועלת אך ורק על פי חוק. כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין בחתימת שופט. ככל שיש בידיכם חומרים שיש בהם להצביע על ביצוע עבירה שלכאורה נעשתה נבקש כי תעבירו במהירות האפשרית לרשויות".

עמר בר לב האזנות סתר משטרת ישראל פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד