י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הערכת מצב בירושלים

במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה, ישראל תפנה יהודים

מספר נציגים של משרדי ממשלה קיימו הבוקר הערכת מצב לגבי רמת האיום הצפויה לקהילות היהודיות באוקראינה אם תפרוץ מלחמה באזור. ארגונים יהודיים מעריכים כי ישראל תצטרך לפנות תוך זמן קצר אלפי יהודים-אוקראינים שיבקשו להימלט

במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה, ישראל תפנה יהודים
מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

בישראל קיימו הבוקר (שני) דיון לגבי רמת האיום הצפויה לקהילות היהודיות באוקראינה אם תפרוץ מלחמה באזור. על פי דיווח ב"הארץ", ישנה ההערכה כי יהודים רבים יבקשו להתפנות.

בדיון השתתפו מספר נציגי משרד ממשלה וארגונים יהודיים, בו דנו בסכנה של הקהילות היהודיות באוקראינה במקרה של פלישה רוסית למדינה והתפתחות למלחמה קשה שבה גם עשויה להתערב ארצות הברית.

בקרב הארגונים היהודיים מעריכים כי קיימת אפשרות שלפיה ישראל תידרש להעלות בתוך זמן קצר אלפי יהודים-אוקראינים שיבקשו להימלט מאזור הסכנה ולהגיע לישראל, אם רוסיה תפלוש.

על פי הערכת הארגונים בערים הגדולות שבמזרח אוקראינה, שקרובות לרוסיה, חיים כיום כ-75 אלף אזרחים אוקראינים שזכאים לקבל אזרחות ישראלית, זאת מתוקף חוק השבות.

ישראל וארגונים יהודיים מקיימים קשר הדוק עם ממשלות רוסיה ואוקראינה, וכפי הנראה שתיהן מעוניינות למנוע את הרושם שלפיו הקהילות היהודיות שתחת שליטתן אינן בטוחות.

פלישה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד