י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר ביקור המשלחת

זעם בסודן על ישראל: תומכת בצבא ובהפיכה

זעם בסודן על ישראל בעקבות הביקור של המשלחת הישראלית בשבוע שעבר בבירת סודאן שבמהלכו נפגשו רק עם אנשי הצבא ולא עם גורמים אזרחיים

זעם בסודן על ישראל: תומכת בצבא ובהפיכה
המהומות בסודן צילום: צילום מסך

גורם במשרד החוץ הסודני שממודר מהמגעים עם ישראל אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' בעילום שם כי הרושם הכללי הוא שישראל תומכת באנשי הצבא ובהפיכה שביצעו נגד הכוחות האזרחיים. לדבריו, אנשים רבים שתמכו בנרמול עם ישראל מפקפקים כעת בכוונותיה ומתביישים להביע תמיכה ביחסים עם ישראל בגלל עמידתה הגלויה לצד אנשי הצבא.

לדבריו, התמיכה של הכוחות הפוליטיים האזרחיים בנרמול עם ישראל נמצאת בסכנה גדולה. כך מפרסם רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בסוף השבוע שר ההסברה הסודני לשעבר, פייסל מוחמד סאלח, אף טען במאמר באחד העיתונים המקומיים כי ישראל מסייעת לצבא סודאן, באמצעים, ציוד ואפילו יועצים כדי לבלום את המחאה נגד אנשי הצבא. כזכור, מאז ההפיכה שביצע הגנרל אל-בורהאן ואנשיו נגד הפוליטיקאים, הרחוב בסודאן תוסס ומחאות נגד אנשי הצבא בדרישה שימסרו את השלטון לידיים אזרחיות מתקיימות על בסיס יום יומי. הפגנות שגם במהלכן מתו מפגינים כתוצאה מירי של כוחות הביטחון הסודנים.

כזכור משלחת ישראלית ביקרה ביום רביעי שעבר בחרטום בירת סודן. מטוס מנהלים, ועליו משלחת ישראלית, נחת בחרטום בירת סודן. המטוס המריא מנמל התעופה בן גוריון, ביצע "עצירה דיפלומטית" בשארם א- שייח במצרים כדי לקבל נתיב טיסה, ומשם המשיך למדינה האפריקאית. כך דווח איתי בלומנטל.

הפעם האחרונה שדווח על משלחת ישראלית שביקרה בסודאן היה בתחילת חודש נובמבר שעבר, ימים ספורים אחרי ההפיכה שביצעו אנשי הצבא נגד הגורמים האזרחיים בשלטון. מאז כאמור המצב במדינה לא התייצב. לאחרונה ראש הממשלה לשעבר, עבדאללה חמדוכ, התפטר מתפקידו בשל חוסר יכולתו להקים ממשלה חדשה אחרי שחידש את הברית עם אנשי הצבא וחזר לתפקידו. במסגרת "ההפיכה" בחודש אוקטובר ממשלתו של חמדוכ פוטרה והוא הוכנס למעצר בית של כמה ימים. באוקטובר 2020 הושג הסכם נורמליזציה בין המדינות בתיווך אמריקני, אלא שמאז בצל המאבקים הפוליטיים וחוסר היציבות במדינה, הוא נתקל בקשיים.

 

סודן ישראל מלחמת אזרחים הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד