כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר ההתפטרות

לפיד מעוניין לקדם חוק שימנע את חזרתו של דרעי

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס בישיבת הממשלה להתפטרותו של דרעי מהכנסת ואמר כי הוא רוצה לקדם חוק שיטרפד את חזרתו לחיים הפוליטיים

לפיד מעוניין לקדם חוק שימנע את חזרתו של דרעי
לפיד ודרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר התפטרותו של חבר הכנסת אריה דרעי אתמול במסגרת עסקת טיעון, ובצל השיחות לעסקת טיעון בין הפרקליטות לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ביש עתיד מבקשים לחוקק את חוק הקלון שימנע את חזרתם לממשלה באופן תמידי.

בפתח ישיבת הממשלה אמר השר יאיר לפיד: "אריה דרעי התפטר אתמול מהכנסת במסגרת הסדר טיעון. אני מאחל לאריה הצלחה בהמשך דרכו, אני לא רואה סיבה שלא נקיים יחסי עבודה תקינים עם סיעת ש"ס".

אך לדברי לפיד, "כנסת ישראל צריכה להעביר את חוק הקלון. הגשתי את החוק הזה כשהיינו באופוזיציה. הוא פשוט: אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, לא יוכל להיות ראש ממשלה, שר, חבר כנסת או ראש עיר במדינת ישראל".

לדברי לפיד, "לכל אדם יש זכות להזדמנות שניה, אבל המערכת הפוליטית צריכה לפעול בסטנדרטים אחרים לגמרי של ניקיון כפיים. כשהציבור חושב שהמערכת מושחתת וכל הפוליטיקאים מושחתים, זו פגיעה מהותית בחוסן הלאומי".

עוד הסביר לפיד כי "כנסת ישראל, ממשלת ישראל, הם לא מקום עבודה רגיל. בבניין הזה מנהלים חצי טריליון שקל בשנה. כל יום עוברים פה עשרות מיליוני שקלים. מהבניין הזה שולחים חיילים לקרב. אנחנו נאבקים כבר שנים על החוק הזה. זה חלק מהמהלך הגדול שלנו לניקוי המערכת הפוליטית משחיתות, להחזרת אמון הציבור בהנהגת המדינה".

לפיד הודיע כי יעשה הכול "לשכנע את שותפינו להעביר את חוק הקלון. כמו תמיד יהיו כאלה שיגידו שזה לא יקרה לעולם, כמו תמיד אנחנו נמשיך עד שזה יקרה בכל זאת".

יאיר לפיד קלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד