כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
היסטוריה חסידית

אחרי 52 שנים: האדמו"ר ישבות במאה שערים

היסטוריה בשבת הקרובה: הרבי מקרעטשניף יחד עם מאות מחסידיו, ישבות במרכזה של חצר תולדות אברהם יצחק במאה שערים לרגל שבת עלייה לתורה לנכד המשותף. 'בחדרי חרדים' על מאחורי הקלעים של ההיסטוריה אחרי 52 שנים שבה הרבי ישבות בירושלים. והאם יערך טיש משותף?

אחרי 52 שנים: האדמו"ר ישבות במאה שערים
הרבי מקרעטשניף צילום: שוקי לרר

לראשונה מאז הוכתר לאדמו"ר לפני 52 שנים, ישבות בשבת הקרובה פרשת משפטים, האדמו"ר מקרעטשניף עם חסידיו לשבת בירושלים. תכונה רבה לקראת שבת היסטורית ויוצאת דופן, בה צפויים האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק וקרעטשניף, לנהל שבת שלמה יחדיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי מקרעטשניף יגיע יחד עם מאות חסידים מקרית קרעטשניף ברחובות, למרכזה של חצר חסידות תולדות אברהם יצחק ברחוב עונג שבת בשכונת מאה שערים בירושלים, לרגל שבת עלייה לתורה לנכדו בן לחתנו הרה"צ רבי בעריש קאהן. מדובר בפעם הראשונה שהאדמו"ר מקרעטשניף יגיע עם חסידיו לשבת בירושלים, מאז הוכתר לאדמו"ר לפני 52 שנים.

האדמו"רים מקרעטשניף ותולדות אברהם יצחק. צילום: יוסי לוי

מאחורי הקלעים נודע ל'בחדרי חרדים' כי כבר חודשים ארוכים נדון הנושא, אך הוא ירד מהפרק, לאחר שהאדמו"ר מקרעטשניף הבהיר כי אין בכוונתו להגיע לתולדות אברהם יצחק "ולהפריע" להתנהלות שבת אויפרוף, וכי הוא מוכן להגיע אך ורק במידה שהאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק יתחייב שלא יכבד אותו בכיבודים ובניהול משותף של הטישים. כך אגב נהג האדמו"ר בעת שהיה בשבת בויז'ניץ בשמחות צאצאיו כאשר סירב בכל תוקף לנהל טיש במשותף. אך האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק סירב בכל תוקף ל"תנאי" וטען כי על שני האדמו"רים לנהל יחדיו את השבת.

אולם, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק לא ויתר, והיום התקשר אישית וביקש בכל לשון של בקשה מהאדמו"ר מקרעטשניף להגיע לכבדו ולהסכים לנהל איתו יחד את הטיש במשותף, יחד עם החסידים משתי החצרות יחדיו.

לאחר השיחה הוסכם הדבר והבשורה יצאה לפועל. עתה, עמלים עסקנים משני החצרות לאכסניות למאות האורחים, וכל שאר העניינים הנלווים. נותרו ימים בודדים לכל ההיערכות הלוגיסטית בשכונת מאה שערים לבואו של האדמו"ר יחד עם קבוצה גדולה מחסידיו לשהות בתולדות אברהם יצחק, והדבר צפוי להיות מחזה מעניין כששני האדמו"רים ינהלו במשותף את הטישים והתפילות.

לפני 20 שנה בדיוק שבת האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בקרית קרעטשניף ברחובות בעת שבת שבע ברכות לבנו שכיום הוא אב החתן, רישומי השבת עדיין חקוקים בליבות מאות החסידים משתי החצרות. 

 

חסידות קרעטשניף מאה שערים תולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד