כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נפתחה חקירה

שריפה השתוללה בקרוואן של נערים עם צרכים מיוחדים

שריפה פרצה בקרוואן המשמש נערים עם צרכים מיוחדים במוסד חינוכי ביישוב גבעות. בחסדי שמיים, אין נפגעים בנפש. נפתחה חקירה במקום

שריפה השתוללה בקרוואן של נערים עם צרכים מיוחדים
הקרוואן לאחר ההשתלטות על השריפה צילום: כב"ה מחוז יו"ש

שריפה פרצה הערב (שני) בקרוואן המשמש למגורים של נערים עם צרכים מיוחדים במוסד חינוכי ביישוב גבעות בגוש עציון.

כוחות הכיבוי שהוזעקו לזירה זיהו כי מדובר בשריפה פעילה בתוך המבנה והחלו בפעולות כיבוי, סריקה אחר לכודים ופעולות שחרור חום ועשן.

עם סיום פעולות הכיבוי נפתחה חקירה במקום, לבירור נסיבות התפרצות השריפה.

להב ברק חסיד, סגן מפקד המשמרת, מסר: "התקבל דיווח במשל"ט יו"ש על שריפה בקרוואן המשמש למגורים של נערים עם צרכים מיוחדים ביישוב גבעות. למקום הוזנקו צוותים מהתחנה. עם הגעת הצוות הראשון למקום זיהה כי מדובר בשריפה פעילה בתוך המבנה והחלו בפעולות כיבוי, סריקה אחר לכודים ופעולות שחרור חום ועשן".

לדברי רס"מ שמעון אלמקייס, חוקר הדליקות בתחנה אזורית יהודה - ממצאי החקירה מצביעים על בעירה שהחלה ממייבש הכביסה שנמצא בחלל המרכזי של הקרוואן.

לפי כבאות והצלה, בקרוואן היו גלאי עשן, ולמרות שאיש לא היה בקרוואן בזמן השריפה התראת גלאי העשן גרמה לתושבים מסביב לשים לב לשריפה להזעיק את כוחות הכיבוי, ואף החלו בפעולות כיבוי מחוץ למבנה באמצעי הכיבוי שעמדו לרשותם. אלמלא גילוי השריפה בשלב מוקדם, האש יכלה להתפשט את עבר המבנים היבילים הסמוכים.

"אני מבקש להוסיף כי בחקירות נוספות של שריפות במבנה מהימים האחרונים עולה כי מרבית השריפות נגרמו כתוצאה מכשל חשמלי, או כתוצאה מאמצעי חימום כדוגמת תנור ספירלה וכדומה", מסר אלמקייס והוסיף: "אנא הקפידו על שימוש באמצעי חימום בטיחותיים כגון מזגנים ורדיאטורים, ויחד נעבור את החורף בשלום".

קראוון שריפה ילדים מיוחדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד