כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"זה לגמרי בידינו"

הח"כ 'מצא' את הסיבה לגל ההתייקרות: הילודה הגבוהה

נאום של חבר כנסת מ'כחול לבן' שנפתח ב"להניח לרגע את ההתנצחויות הפוליטיות בצד", המשיך לטענה כי הסיבה המרכזית לכל ההתייקרויות בדיור ובמשק וגם לצפיפות בבתי הספר ולעומסים בכבישים היא הילודה בישראל • ח"כ מקלב גינה את הדברים

הח"כ 'מצא' את הסיבה לגל ההתייקרות: הילודה הגבוהה
ח"כ אלון טל צילום: ערוץ כנסת

חבר הכנסת אלון טל ממפלגת 'כחול לבן' הציג בנאום במליאת הכנסת את הסיבה שלדעתו הובילה לגל ההתייקרות בשוק הדיור והעומסים בכבישים ובבתי הספר, "גידול בילודה". כך לטענתו.

בנאום שנשא הערב (שני) במליאת הכנסת במענה להצעת אי אמון בממשלה שהתייחסה לגל ההתייקרויות במשק בשבועות האחרונים, אמר ח"כ טל שביקש "להניח לרגע את ההתנצחויות הפוליטיות בצד".

כשהוא מתייחס בעיקר לזינוק מחירי הדיור בארץ, "אפשר לקבל את התשובה לכך מנתוני הלמ"ס", טען חבר הכנסת טל, שהציג נתון לפיו "במהלך 2021 נוספו לאוכלוסיית ישראל 160 אלף נפש. שוב פעם מדינת ישראל היא שיאנית בפריון".

טל הוסיף וגלגל אחריות לממשלות הקודמות, "זה בטח לא קשור לממשלה הנוכחית אלא לממשלות ישראל לדורותיהם שעודדו וסבסדו ילודה, המדיניות הזאת מביאה לביקוש שמתניע את העלייה בדיור".

בדבריו הציע חבר הכנסת אלון טל להפסיק עם הילודה המוגברת, שכידוע מוכרת בעיקר במגזר החרדי והערבי. לדבריו ניתן יהיה למנוע פקקים ועומס בבתי הספר. "החדשות הטובות הן שזו לא גזירת גורל, אפשר למתן את הביקוש זה לגמרי בידינו", אמר טל.

חבר הכנסת אורי מקלב השיב לחבר הכנסת טל: "לדאבון הלב ח"כ טל מאשים את הילודה המבורכת בעליית המחירים, זה אומר נציג המתיימר להיות יהודי כאשר המסר שלו הוא הצורך בהקטנת הילודה. לצערנו לחתולים ולכלבים יש מספיק תקציבים וכספים אך לטובת אנשים המגדלים את ילדיהם אין מספיק? לצערנו לח"כ טל אין ערך לחיי אדם זו אגואיסטיות וחוסר ערך לחיי אדם, הם מעדיפים את החיות, היערות ולא את האדם".

חבר הכנסת טל הגיב למקלב: "קיים קשר ישיר בין הפריון הגבוה במיוחד במדינת ישראל, לבין העלייה במחירי הדיור, הכבישים הפקוקים, התורים הארוכים בבתי החולים והכיתות הצפופות בבתי הספר. חשוב שנכיר בעובדות".

"מצער מאוד לשמוע את הדברים של ח"כ מקלב, שאני מעריך בתור אדם הגון ופרלמנטר מצטיין. אני מדבר על הזכויות של כל ילד שנולד לאיכות חיים. דווקא מתוך אהבת האדם אנו חייבים לחשוב על משמעות של חיים במדינה שהיא כבר בפועל המדינה הצפופה בעולם המערב".

עוד הוסיף ח"כ טל: כל אזרחי מדינת ישראל נמצאים באותה סירה, וכולנו נפגעים מהצפיפות הגוברת. יש מקום לדיון אמיתי, האם בשנת 2022, מדינת ישראל הצפופה צריכה לעודד בצורה אקטיבית ילודה.

התייקרות יוקר המחיה ילודה אלון טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד