כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרסום ראשון

סערת תרומות הדם: החרם שמפצל את הרבנים בציונות הדתית

לאחר שישיבות חרד"ליות פתחו בחרם על תרומות הדם למד"א, לאור שינוי הטפסים - בשבועות האחרונים מתנהל מאבק למען הסרת החרם | כמה רבנים, חלקם ספרדים-חרדים, קראו להמשיך את החרם, אך כעת ישנו ניסיון לארגן מכתב נגדי - שקורא להפסיקו | הפרטים בפרסום ראשון

סערת תרומות הדם: החרם שמפצל את הרבנים בציונות הדתית
ניידת תרומת דם צילום: דוברות מד"א

פרסום ראשון: פיצול בהנהגה של רבני הציונות הדתית לגבי המשך החרם על תרומות הדם של מד"א, שהחל על ידי ישיבות והתפשט מאוחר יותר אל עוד קהלים בציבור הסרוג.

בשבועות האחרונים עשרות ישיבות סרוגות, רובן מזוהות עם הזרם התורני, החליטו להפסיק לתרום דם, זאת כמחאה על החלטת מד"א לשנות את טפסי התרומה, ולהחזיר את "ארץ לידת אב" ו-"ארץ לידת אם", שהוסרו.

הרב אליעזר שנוולד, ראש ישיבת מודיעין, מארגן בימים אלה מכתב של מספר רבנים במגזר הדתי-לאומי - שקורא להפסיק את החרם על התרומות, זאת כתגובה לשני מכתבים של ההנהגה החרד"לית ורבנים ספרדים-חרדים, שקראו להמשיך את החרם. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע כי המכתבים של הצדדים מגיעים לאחר שבשבוע שעבר, אל בכירי הרבנים בציונות הדתית פנו וביקשו שיורו להפסיק את החרם, זאת בעקבות סכנת נפשות שנוצרה בעקבות ירידה בכמות התרומות.

מנהלי ארגון 'רבני תורת הארץ הטובה', שמאגד את בכירי הרבנים הסרוגים, ארגנו טיוטה של מכתב, שמורה על הפסקת חרם תרומות הדם לאחר שהתייעצו עם הרבנים לגבי המכתב, שהודלף כבר אל מארגני המחאה.

כן נודע ל'בחדרי חרדים' כי הארגון קיים ביום שלישי שעבר, דיון שהוגדר כחירום, ובו השתתפו רוב רבני הארגון ושני הצדדים שבעד ונגד הפסקת החרם - הרב אליעזר שנוולד, ראש ישיבת מודיעין, שייצג את מד"א, והרב אודי הראל מישיבת מצפה רמון, שייצג את התומכים בהמשך החרם.

במהלך הדיון, אף צלצל הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומבכירי רבני הארגון, אל מנכ"ל מד"א, אלי בין ודן איתו מהן האפשרויות ומה ניתן לעשות כדי לפתור את הסוגיה לטובת כל הקהלים. בסוף הדיון הוחלט לקיים עוד דיונים, והטיוטה הוקפאה.

השבוע מארגני החרם החתימו, בשני מכתבים נפרדים, מספר רחב של ראשי ישיבות חרד"ליות בעיקר, ואף את הרבנים הגרש"מ עמאר והגר"מ מאזוז, שבו קראו להמשיך עם החרם עד לשינוי הטפסים. "חובה של הישיבות הקדושות שלא לתרום דם במצבים כאילו של ניסיונות שמד לנפש האומה", נכתב באחד המכתבים.

בתגובה, הרב שנוולד החליט, כאמור, לארגן מכתב שקורא להפסיק את החרם, שככל הנראה צפוי להתפרסם בקרוב, אם לא יהיו שינויים - ובעקבות כך צפוי סדק בחרם של הישיבות, שחלקן ישובו לתרום וחלקן ימשיכו את החרם עד להחזרת הטפסים לקדמותם.

הציונות הדתית התרמת דם תרומות דם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד