כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
על רקע הפיגוע

הגינוי שהגיע אחרי 18 שנים של הפגנות מול המתפללים

אחרי 18 שנות התעלמות מהפצרות היהודים - מועצת עיר במישיגן פרסמה החלטה רשמית המגנה קבוצה של אנטישמיים שמפגינה מדי שבת, במהלך 18 השנים האחרונות, נגד אחד מבתי הכנסת באן ארבור שבמישיגן - ארה"ב. זאת, על רקע חטיפת בני הערובה בטקסס

הגינוי שהגיע אחרי 18 שנים של הפגנות מול המתפללים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מועצת העיר אן ארבור במדינת מישיגן בארה"ב פרסמה, לראשונה מזה 18 שנים, החלטה רשמית המגנה קבוצה של אנטישמיים שמפגינה מדי שבת, במהלך 18 השנים האחרונות, נגד אחד מבתי הכנסת בעיר.

במהלך השנים, המפגינים הניפו שלטים עם סיסמאות נגד מדינת ישראל לצד הצהרות אנטישמיות נגד העם היהודי.

לפני כחודשיים, בית המשפט לערעורים בארה"ב דחה תביעה של אחד המתפללים נגד המפגינים. אבל השבוע, לאחר 18 שנים של התעלמות, מועצת העיר במישיגן פרסמה לראשונה החלטה רשמית המגנה את המפגינים, וטענה כי מדובר במופע אנטישמי. ההחלטה הגיעה על רקע חטיפת בני הערובה בבניין יהודי בטקסס.

ההחלטה של מועצת העיר עונה להפצרותיהם של מתפללי בית הכנסת וכן של שכני בית הכנסת. במשך שנים הם פנו לעירייה בבקשה לנקוט צעדים נחרצים נגד המפגינים, שלדבריהם המפגינים מכוונים דווקא יהודים ומתנכלים לבני הקהילה.

לטענתם, מטרתם המוצהרת של המפגינים היא למתוח ביקורת על מדיניות ישראל, אך חברי הקבוצה מביאים תכופות שלטים אנטישמיים וקוראים סיסמאות אנטישמיות. מנהיג הקבוצה בפועל, מזהה את עצמו כיהודי לשעבר והפיץ הכחשת שואה ושיבח ניאו-נאצים בפוסטים בבלוג שבבעלותו.

הפגנות מתפללים מישיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד