כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאות אלפי ש"ח ו-3 משאיות

מאבק של 15 שנה הגיע לסיומו: עברייני פסולת נעצרו בפשיטה משטרתית

אכיפה מסיבית כנגד עברייני פסולת בעיר אילת: בתום חקירה סמויה, בוצעה פשיטה משטרתית על תחנת מעבר פסולת פיראטית באילת שפועלת בניגוד לחוק. נתפסו 3 משאיות, מאות אלפי שקלים במזומן ומסמכים רבים. כמו כן נעצרו שלושה חשודים

אתר פסולת. אילוסטרציה
אתר פסולת. אילוסטרציה צילום: רשות הטבע והגנים

בפשיטה שבוצעה הבוקר (שני) על תחנת מעבר פסולת פיראטית בפאתי העיר אילת נתפסו 3 משאיות וביניהן משאית ביובית, מאות אלפי שקלים במזומן ומסמכים רבים המעידים על ניהול העסק.

הפשיטה בוצעה במסגרת פעילות אכיפה משותפת של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, האמונה גם על היבטי אכיפה יבשתית באזור אילת, ושל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בשיתוף משטרת ישראל, רשות המסים, כונס נכסים והפרקליטות.

במהלך הפשיטה עוכבו שלושה חשודים לחקירה שתנוהל ע"י משטרת אילת, מפקחי המשטרה הירוקה וחוקרי היחידה הארצית של הממונה על חדל"פ וחוקרי רשות המיסים.
 
על מנת לתת מענה הולם לתופעה העבריינית, המשרד להגנת הסביבה פתח צח"מ (צוות חקירות מיוחד) עם משטרת ישראל (תחנת אילת ויחידת הלבנת הון מחוז דרום), רשות המיסים, כונס נכסים והפרקליטות.
 
מדובר בתחנת מעבר לא חוקית שנמצאת על קרקע בבעלות המדינה. האכיפה כנגד בעלי התחנה החלה לפני כ-15 שנה, בהליכי אכיפה פלילים שנקטה המדינה. בשני הליכים פלילים הורשעו חלק מהחשודים, ומלבד עונשים כבדים, ניתנו צווי סגירה, הריסה ופינוי לפסולת שבו חויבו להחזיר את המצב בקרקע לקדמותו.
 
על אף הצווים השיפוטיים, הפינוי והניקוי לא התבצעו, ועל כן בשנת 2017 קבע בית המשפט השלום כי הצווים הופרו ועל כן הטיל על הנאשמים קנסות - עד לפינוי הפסולת. אך גם הפעם, הנאשמים לא פינו את הפסולת ועל כן החלו הליכי גביית הקנס, שהגיע למאות אלפי שקלים.
 
חרף כל ההליכים, הנאשמים לא חדלו מהפעלת תחנת המעבר הפיראטית. על פי החשד שהתגבש, פעילות זו מצטרפת לעסק להובלת פסולת ומתן שירותי ביוב שאותו מפעילים המעורבים שלא כדין. החקירה הסמויה, יחד עם כל הגורמים, הסתיימה הבוקר עם פשיטת הכוחות.
 

אתר פסולת ניקוי ופינוי פסולת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד