י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכירו את ה"פינטר טראסט"

לראשונה במגזר החרדי: חמש קהילות התאחדו לגוף אחד נגד התקשורת

לראשונה בקהילות החרדיות: הושק ארגון הנתמך ע"י כל חמש הקהילות החרדיות בבריטניה, כדי לבנות מודעות והבנה של צרכי הציבור החרדי. הקבוצה נקראת על שמו ולזכרו של הרב אברהם פינטר ז"ל, שהיה מעסקני היהדות החרדית בבריטניה, ונפטר לפני כשנתיים לאחר שנדבק בנגיף

לראשונה במגזר החרדי: חמש קהילות התאחדו לגוף אחד נגד התקשורת
הרב אברהם פינטר ז"ל צילום: ארגון השומרים, ארגון הצלה ובאדיבות המצלם

ארגון חדש הוקם בבריטניה המנוהל ע"י ועדת היגוי, הכוללת עסקנים חשובים מכלל הקהילות החרדיות ברחבי בריטניה, בכדי לספר את סיפורה של הקהילה החרדית בבריטניה ולבנות אמון ודיאלוג עם ארגונים וקבוצות אחרות. שמו של הארגון נקבע בשם "פינטר טראסט" (Pinter Trust) על שמו של העסקן החסידי הרב אברהם פינטר ז"ל, שהלך לעולמו בגל הראשון של הקורונה בחול המועד פסח 2020.

הרב פינטר ז"ל שימש כשגריר למען הקהילה. ה"פינטר טראסט" שקיבל תמיכה מכל חמש הקהילות החרדיות, יספק תיאור מדויק ואמיתי של הקהילות החרדיות בבריטניה אשר מבוססות בעיקר בערים לונדון, מנצ'סטר וגייטסהד, ולאחרונה מתפרסות גם בעיירות קנווי איילנד - ווסטקליף במחוז אסקס. המטרה להגיב לפניות התקשורת, וגם לחפש באופן יזום להיות חלק מדיונים בעניינים הרלוונטיים לקהילה.

בהשקת הוועדה החדשה, אמר היו"ר הרב אברהם שוגרמן, מנהל ומקים המוסד "השכל" בגייטסהד, ומי שקיבל בשנה שעברה את אות עיטור המלכה אליזבת של בריטניה, אות אותו מקבלים אחמי"ם כאות הוקרה על תרומתם לחברה הבריטית: "הרב פינטר ז"ל שימש כשגריר נפלא עבור הקהילה, הוא בנה גשרים רבים בין הקהילה החרדית לבין ארגונים וקבוצות אחרות ומילא תפקיד חשוב ביצירת הבנה טובה של הקהילה. פטירתו הפתאומית הותירה חלל גדול בעולם העסקנות, וכבוד הוא עבורנו לייעד את שמו של הוועדה החדשה לזכרו. אנו מקווים מאוד לבנות על המורשת המדהימה שהשאיר אחריו ברכה, ומודים למשפחת פינטר הי"ו על כך שאפשרה לנו להשתמש בשמו הטוב ולכבד אותו בדרך זו. ה"פינטר טראסט" תהיה הקול של החרדים".

סמל וועדת ההיגוי

לדברי שוגרמן: "למרות שאנחנו לא מחפשים פרסום חיצוני לקהילה, דא עקא מאחר שכל כך הרבה נכתב עלינו בכלי התקשורת בשנים האחרונות, אנחנו רוצים לתת לאנשים הבנה טובה יותר של מי אנחנו ומהי דרך החיים שלנו, ולהציג לתקשורת חלק מהארגונים הקהילתיים המצוינים שלנו. אנחנו רוצים להיות מועילים למי שמחפש לגלות יותר על הקהילה, ונבקש לעבוד לצד התקשורת והשלטונות על מנת לבנות שותפויות משמעותיות".

הקמת הארגון התקבלה בברכה על ידי הרבנים הגאונים קברניטי היהדות החרדית בבריטניה, ובתוכם רבני וראשי ק"ק התאחדות קהילות החרדים (התאקה"ח – כדתיא) וק"ק חברת בני ישראל (פדריישן) בלונדון, ק"ק מחזיקי הדת, בית הדין דמנצ'סטר, וקהילה קדושה גייטסהד יצ"ו.

הרב יהודה בוימגרטן, מטובי ק"ק 'התאחדות קהילות החרדים' בלונדון אמר: "ה"פינטר טראסט" יפעל כקול אמין ומכובד בנושאים הנוגעים ליהדות החרדית במדינת בריטניה הגדולה על פי הדרכתם והנהגתם של רבני הקהילות הקדושות מרחבי המדינה. חברי הבד"ץ והרבנים מביעים תמיכתם המלאה בפרויקט החשוב הזה ומאחלים לו הצלחה רבה".

הקהילות החרדיות והארגונים שהתאחדו יחד

העסקן ר' יואל פרידמן מקנווי איילנד, מנהל ענייני הציבור של הארגון, אמר שהקהילה שוקלת להקים ארגון הפונה לציבור הכללי כבר שלוש שנים. "הקהילה החרדית גדלה", אמר, "אבל אין לה קול שמספר את הסיפור שלנו לעולם החיצון. באופן מסורתי זו הייתה קהילה מבודדת, יש הרבה תפיסות שגויות שם בחוץ, ואם הקהילה מיוצגת באור רע לאוכלוסייה הרחבה יותר, יש לזה השפעה שלילית".

דייוויד לאמי, חבר הפרלמנט של מפלגת הלייבור מטוטנהאם, בירך על השקת הארגון, ואמר כי הוא יבנה מודעות בין-קהילתית, דיאלוג ואמון והוא, "יהיה חיוני ברגע המכונן הזה בהיסטוריה של האומה שלנו". הוא הוסיף: "אני מכיר את הקהילה שהיא מייצגת, וכל מי שיבוא איתה במגע יתעשר".

הרב אברהם פינטר קהילות חרדיות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד