י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראיון לא צפוי

"קוראים לי קוביד ואני לא וירוס" • כך השתנו חיי הצעיר הקרוי כשם המגיפה

כשהמגיפה הופיעה בעולם, אדם אחד בשם 'קוביד' מהודו פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "שמי הוא קוביד ואני לא וירוס" עם זאת, הבלבול והשיח סביב שמו לא פסק לרגע | "קוביד" אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' למרות הכל: "אין סיכוי שארצה לשנות את השם שלי"

"קוראים לי קוביד ואני לא וירוס" • כך השתנו חיי הצעיר הקרוי כשם המגיפה
קוביד קאפור צילום: באדיבות המצלם

קוביד קאפור מייסד אתר תכנון הטיולים Holidify, תיאר בחשבון הטוויטר שלו כיצד אנשים היו מופתעים משמו הפרטי מאז החלה המגיפה, עד מהרה, הציוץ שלו זכה לתשומת לב רבה, ו'בחדרי חרדים' פנה אליו לשיחה מרתקת, לדבריו הוא לקח את זה "כהזדמנות לעשות כמה בדיחות קלות על זה" ולהמשיך בחיים בתקופה קודרת כל כך.

קאפור, איש העסקים בן 31 מהעיר בנגלור שבבירת מדינת קרנאטקה בדרום הודו, סיפר כי ניהול עסק הטיולים במהלך המגיפה היה "סיוט מוחלט", אך חוש ההומור שלו סייע לו לשמור על מצב רוח מרומם ומעודד; "עברנו הרבה לחץ כדי לנהל את החברה שלנו".

שאלנו אותו "איך ההרגשה להסתובב עם שם שאנשים לא אוהבים לשמוע?".

קוביד השיב: "זאת חוויה משעשעת, למרבה המזל, מעולם לא היו לי תקריות רעות בגלל השם שלי, ואנשים רק השתעשעו כששמעו על זה, לעתים קרובות הם מחייכים ועושים בדיחה קטנה על זה, או שואלים אותי מה משמעות השם, זה דווקא נחמד שכולם מתעניינים בשם שלי, אז כל מי שאני פוגש בפעם הראשונה תמיד זוכר את זה".

שאלנו אותו האם הוא שקל לשנות את השם.

"בכלל לא" הוא עונה מיד, "תמיד אהבתי את השם שלי, אפילו לפני 2020, את המשמעות וגם את הצליל שלו, במיוחד עכשיו כשהשם שלי התפרסם כל כך בשבועיים האחרונים, אין סיכוי שארצה לשנות את השם שלי, אני חושב שזה בעצם יתרון טוב, כשאני מציג את עצמי בפעם הראשונה, בין אם בפגישה אישית ובין אם בפגישה עסקית, זה עושה רושם ראשוני טוב מאוד, יש לי גם הזדמנות לעשות כל כך הרבה בדיחות קטנות על זה, שלעולם לא אשנה את השם".

קאפור עם בירה 'קורונה'.

שאלנו אותו אם הוא פחד בפעם הראשונה ששמע את השם "קוביד - קורונה".

*לא נבהלתי, אבל מאוד השתעשעתי מכך שהמגיפה העולמית הגדולה הזו מתרחשת, והשם שלה תואם כל כך את השם שלי, אבל הרגשתי שצירוף המקרים של שמי נותן לי הזדמנות למצוא קצת הומור קטן בסיטואציה אפלה אחרת".

שאלנו האם הוא נדבק בקורונה? והאם התחסן.

"אני מחוסן לגמרי עכשיו, כן, עם זאת, נדבקתי בנגיף במאי 2021, מיד לאחר שקיבלתי את מנת החיסון הראשונה שלי, למרבה המזל זה היה רק ​​מקרה קל עבורי, שבו היה לי חום במשך 3-4 ימים, אבל ללא תסמינים משמעותיים אחרים".

קוביד קאפור.

שאלנו לגבי מקור השם, המילה 'קוביד' בהודית פירושה "מלומד"; איך אתה מרגיש עכשיו עם השם?

"כן, זאת המשמעות הנכונה של השם שלי בהינדית/סנסקריט. אני עדיין מרגיש ממש טוב עם המשמעות המקורית של השם, זהו שם נדיר מאוד גם בהודו, ופגשתי רק "קוביד" אחד אחר בחיי באופן אישי, אז גם רוב האנשים בהודו לא היו מודעים לכך שזה יכול להיות שם למישהו, אבל אני עדיין מרגיש טוב עם זה, שכן יש לו משמעות יפה בהינדית, והוא שם נדיר ובלתי נשכח".

סיפרנו לו שכאן בישראל הרוב מחוסן, ושאלנו איך המצב בהודו?

"ממה שהבנתי, גם הודו הצליחה בצורה סבירה עם החיסון, במיוחד בהתחשב בעובדה שאנחנו מדינה מאוד גדולה ועניה (1.6 מיליארד תושבים), למעשה אני קצת גאה בעובדה שהודו יכלה לחסן כל כך הרבה מאות מיליוני אנשים, ואז גם הצליחה לייצא את החיסון לכמה מהמדינות העניות, אשמח מאוד אם הודו תצליח להתחסן במלואה בקרוב, ולחלוק חלק מהחיסונים עם מדינות עניות אחרות, במיוחד באפריקה".

קוביד.

"היית רוצה לבקר בישראל?" שאלנו. "כמובן, תמיד הוקסמתי מישראל כמדינה, הרבה תיירים ישראלים מבקרים בהודו, ופגשתי אותם פעמים רבות במהלך טיול בגואה/הימאצ'ל פרדש שבהודו. והם תמיד היו אנשים מאוד מעניינים לפגוש, וסיפרו לי סיפורים מאוד יפים על תל אביב/חיפה, אני מאוד אוהב איך ישראל היא מדינה מתקדמת מבחינה טכנולוגית, שבה כל כך הרבה אנשים מתעניינים במדע. שמעתי גם שהחופים בתל אביב מקסימים מאוד, ובהחלט הייתי רוצה לבקר, ומכיוון שכל כך הרבה ישראלים ביקרו בהודו, אני מקווה שההודים המבקרים בישראל יקבלו קבלת פנים חמה".

הוא נשאל על ידי ה-Indian Express אם הוא אי פעם מוטרד מהבדיחות. "זו בדיחה שכנראה לא תזדקן לשארית חיי, אז השלמתי איתה", אמר. הוא הודה כי "לפעמים כשאני לא במצב רוח לשיחה - תוך כדי קבלת קפה, הזמנת שולחן, אני משתמש בשם חלופי - כביר קאפור - כך שאין סיכוי לדבר על זה", אמר.

קוביד קאפור.

קוביד קאפור COVID-19 קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד