י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הקערות משגעות אותם"

מאבק על חיי דגי זהב; ההחלטה של מוכר האקווריומים

צער בעלי חיים: חברת טיפוח לחיות מחמד בצרפת הודיעה כי תפסיק למכור קערות דגים ש'משגעות' דגים וגורמות להם למוות מוקדם. "החזקת דגים בקערה זה אכזרי"

מאבק על חיי דגי זהב; ההחלטה של מוכר האקווריומים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מוכר אקווריום צרפתי בפאריז החליט להפסיק למכור קערות דגים עגולות מכיוון שהן משגעות את הדגים והורגות אותם במהירות. מובילת שוק טיפולי חיות המחמד הצרפתית, Agro Biothers Laboratoire, לא תמכור עוד אקווריומים עם קיבולת של פחות מ-14.5 ליטר ורק מלבניים, שכן הכנסת דגים לקערות קטנות ללא סינון וחמצן היא התעללות בבעלי חיים.

החברה פרסמה, כי, "אנשים קונים דג זהב לילדים שלהם מתוך דחף, אבל אם הם ידעו איזה עינוי זה, הם לא היו עושים את זה. הסתובבות דג בקערה קטנה משגעת את הדגים והורגת אותם במהירות", אמר המנכ"ל מתיאו לאמבו, לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

דגי זהב יכולים לחיות עד 30 שנה ולגדול עד 25 ס"מ בערך באקווריומים גדולים או בריכות חיצוניות, אבל בקערות זעירות הם מתים לרוב תוך שבועות או חודשים. לדבריו, דגי זהב הם חיות חברתיות שזקוקים לחברה של דגים אחרים, מקום רב ומים נקיים, וטיפול אקווריום דורש ציוד ומומחיות.

צרפת היא השוק מספר אחת באירופה לדגי זהב, עם כ-2.3 מיליון דגים לשנה, אמר למבו. גרמניה ועוד כמה מדינות באירופה אסרו זה מכבר על קערות דגים, אך לצרפת אין חקיקה בנושא.

"אנחנו לא יכולים לחנך את כל הלקוחות שלנו ולהסביר שהחזקת דגים בקערה זה אכזרי. אנו רואים באחריותנו לא לתת יותר לצרכנים את הבחירה הזו", אמר לאמבו. הוא הוסיף, "יש ביקוש לקערות דגים, אבל המציאות היא שמה שאנחנו מציעים לילדים היא את האפשרות לראות דגי זהב מתים לאט", אמר.

חיות מחמד דגים צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד