י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משפחת טרור

הבנים נהרגו בקרבות בסוריה: האב הואשם בהסתה לטרור במסגד

מטיף במסגד בריטי שקרא לאנשיו לבצע 'ג'יהאד בחרב' תוך כדי 'תנועת דקירה בידו' נמצא אשם בעידוד טרור | בניו נהרגו בקרבות שהתחוללו בסוריה

הבנים נהרגו בקרבות בסוריה: האב הואשם בהסתה לטרור במסגד
מוסלמים עם מסכות במסגד צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אבו בכר דגהייס, מטיף במסגד בריטי, הטיף ש'ג'יהאד היה חובה' לקהילתו בת 50 התושבים, כולל ילדים, במהלך הדרשה במסגד ברייטון ובמרכז הקהילתי המוסלמי בסאסקס בבריטניה

דגהייס בן 53 יליד לוב, מסולטדין - ברייטון, הכחיש את עידוד הטרור אך הורשע בסוף השבוע לאחר משפט בלונדון, משמעות ההרשעה פירושה שכעת ניתן לדווח כי דגהייס הוא אב לשני ג'יהאדיסטים בריטים שנהרגו בסוריה בעת שנלחמו עבור שלוחה של ארגון הטרור אל-קאעידה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

אחד מבניו, עבדאללה דגאייס, בן 18, נהרג על ידי צלף בסוריה בעת שנלחם למען ג'בהת א-נוסרה במחוז אידליב. תשעה חודשים לאחר מכן נהרג גם אחיו הצעיר של עבדאללה, ג'אפר, בן 17, בסוריה. אח שלישי, עאמר, אז בן 20, נורה בבטנו באותו קרב עם עבדאללה אך ניצל.

אחד מבניו, עבדול דגהייס, נהרג ברחובות ברייטון במהלך עסקת סמים בפברואר 2019. עבדול, בן 20, נרצח על ידי דניאל מקלאוד שדקר אותו ברגלו, בזרועו ובגופו והותיר אותו למות. אח חמישי, מוחמד דגהייס, נכלא לארבע שנים בבית המשפט באפריל 2018 לאחר שהמשטרה מצאה אותו בחלק האחורי של מכוניתו עם 19 חבילות של סמים קשים שהוחבאו בגופו.

דגהייס הוא אחיו של עצור ששוהה בכלא גואנטנמו, עומר דגהייס, הוחזק במחנה המעצר של ארה"ב בשל חלקן בסכסוך אלים באפגניסטן.

עומר, טען כי נמכר לכוחות ארה"ב על ידי ציידי ראשים פקיסטניים ועונה בכלא, הוא מעולם לא הואשם בעבירה כלשהי ושוחרר בחזרה לבריטניה ב-2007. כך דווח ה'דיילי מייל'.

בדרשה האחרונה שנתן לפני מעצרו ביום ראשון ה-1 בנובמבר בשנה שעברה, כאשר דגהייס, בן 53, עמד בחזית המסגד, עם ספר בידו. בתיעודים שהוצגו בפני חבר המושבעים, ניתן היה לראות אותו לבוש בחולצה שחורה עם המילים 'שחררו את פלסטין, התנגדות היא קיום'.

הקהילה כללה בני נוער וצעירים בשנות ה-20 לחייהם, כולל כמה מבוגרים. בן לויד, התובע בתיק אמר בבית המשפט: "הנאום מדגים את הנאשם כקיצוני איסלאמי, עם עמידה בחזית מסגד הומה, ועל ידי אמירה מכוונת לג'יהאד בלחימה בחרב, הנאשם עודד טרור, עודד אלימות בשם האסלאם, אם דבריו של הנאשם עצמו לא היו ברורים מספיק, הוא גם עשה תנועת דקירה בידיו".

דגהייס, אמר לחבר המושבעים שהוא מאמין שג'יהאד בחרב הוא 'מחויבות בסיסית' והוא מפגין פעולת דקירה כדי להדגיש את דבריו.

סוריה הסתה לטרור טרוריסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד