י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת אהוביה סנדק

הרב דרוקמן ליועמ"ש ולפרקליטות: "הדורסים חייבים לתת הדין"

זקן רבני הציונות הדתית קורא ליועמ"ש מנדלבליט ולפרקליטות המדינה שלא לסגור את התיק כנגד השוטרים שרדפו אחרי הנער אהוביה סנדק: "אין ולא קיימת אפשרות לזכות את מבצע הדריסה" | התייחס גם לאפשרות שיוגשו במקביל כתבי אישום נגד יתר הנערים שנסעו ברכב: "עוול שאין לבצעו" 

הרב דרוקמן ליועמ"ש ולפרקליטות: "הדורסים חייבים לתת הדין"
מחאה על מותו של אהוביה סנדק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, בכיר רבני המגזר הדתי-לאומי, יוצא במכתב פומבי, שמתפרסם הבוקר (שלישי) ב'בחדרי חרדים', ליועמ"ש ולפרקליטות להעמיד לדין את השוטרים שדרסו את אהוביה סנדק ולא להגיש כתבי אישום נגד חבריו.

הרב הגיב לאפשרות זיכויים של שוטרי ימ"ר שגרמו להריגת סנדק במהלך המרדף המשטרתי, שאירע כזכור בבנימין בשנה שעברה, וקרא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלדבליט ולפרקליטות המדינה להעמיד לדין את השוטרים.

"אין ולא קיימת אפשרות לזכות את מבצעי הדריסה הזו, הדורסים חייבים לתת את הדין בבית משפט", אמר הרב דרוקמן. "אין להעלות על הדעת זיכוי השוטרים והגשת כתב אישום כנגד חבריו שנסעו איתו ברכב. זהו עוול שאין לבצעו", טען.

הרב דרוקמן ומפקד מחוז ש"י באחת הפגישות

בלשכת הרב דרוקמן העבירו את הפנייה אל מנדלבליט עצמו לבחון מחדש את ההחלטה כמו גם אל מפקד מחוז ש"י ניצב לוי. בלשכה של הרב מציינים שמפקד מחוז שי והרב דרוקמן משוחחים לעיתים קרובות, כדי למנוע חיכוכים בין כוחות האזור למתיישבי יו"ש, והפנייה הועברה מחשש שאי העמדת דין השוטרים יוביל להתחממות בשטח.

מכתבו של הרב דרוקמן מגיע לאחר שבתחילת השבוע דווח ב"כאן חדשות" כי מנדלבליט צפוי לסגור את התיק נגד השוטרים שערכו את המרדף, שבמהלכו נהרג הנער אהוביה סנדק.

בנוסף מסתמן כי כנגד ארבעת הנערים הנוספים שנסעו ברכב, או חלקם, כן יוגש כתב אישום. פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להחליט על איזה עבירה יוגש הכתב אישום, כשאחת האפשרויות הן בגין סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.

קריאת הרב דרוקמן לפרקליטות וליועמ"ש

אהוביה סנדק הרב חיים דרוקמן אביחי מנדלבליט מחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד