י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהמשפיעים בפוליטיקה הישראלית

בגיל 78: הפרסומאי מפורום החווה הלך לעולמו

בגיל 78 הפרסומאי והיועץ האסטרטגי ראובן אדלר הלך לעולמו. אדלר עבד עם מספר ראשי ממשלה, מפלגות ופוליטיקאים ונמנה עם 'פורום החווה' של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון

בגיל 78: הפרסומאי מפורום החווה הלך לעולמו
ראובן אדלר צילום: קובי גדעון/ לע"מ

הפרסומאי והיועץ האסטרטגי ראובן אדלר הלך הבוקר (שלישי) לעולמו בגיל 78. אדלר, היה אחד מהדמויות המשפיעות ביותר על הזירה הפוליטית בישראל בשנים עברו.

בחייו עבד לצד אנשי הציבור הבכירים ביותר בציבוריות הישראלית, ביניהם גם ראש הממשלה דאז אריאל שרון, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ונשיא המדינה כיום, יצחק (בוז'י) הרצוג.

אדלר נולד בוורשה שבפולין, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, שנת 1943. משנסתיימה המלחמה המשיך להתגורר בפולין ועלה לארץ בשנת 1948 בגיל 5 עם הוריו, שהקימו בית בקרית ים. את שירותו בצה"ל עשה בטייסת תחזוקה בחיל האוויר והתגורר בהרצליה.

אדלר היה פרסומאי ורעיונאי, ונמנה כשותף הבכיר ביותר במשרד "אדלר חומסקי ורשבסקי GREY ושות'". בהמשך הקריירה שלו, כאמור, עבד לצד דמויות מפתח בציבוריות הישראלית, ונמנה על אנשי "פורום החווה" של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון יחד עם איל ארד וליאור חורב.

בהמשך ליווה גם את הקמפיין של ראש הממשלה אהוד אולמרט, ציפי לבני בתקופתה במפלגת "קדימה" וכן מפלגת "המחנה הציוני" בראשות יצחק בוז'י הרצוג. 

בעבר מסר הרצאה לעסקנים חרדים ונידב למפלגות החרדיות עצות כיצד להצליח לסחוף קהלים נוספים מעבר למנדטים הקבועים מהקהל החרדי. "אני חושב שבמפלגה כמו שלכם אתם צריכים לבוא עם מסרים חותכים וברורים. אתם זקוקים למסר אחד ברור למה כדאי להצביע בשבילכם. אני חושב למשל שמר"צ מנסה להתפשט על הרבה מאד מסרים ועושה טעות נוראית מבחינתה, ולכן היא יורדת כלפי מטה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שיגר הודעת אבל וכתב: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של ראובן אדלר, מחלוצי תחום הפרסום בישראל. ראובן ואני עבדנו יחד במסע הבחירות ב-1996 והתרשמתי עמוקות ממקצועיותו ומחוש ההומור הייחודי שתמיד ליווה אותו. אני שולח תנחומים לבני משפחתו. יהי זכרו ברוך".

ראובן אדלר אריאל שרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד