י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החשש גובר

נאט"ו שולחת תגבורת על רקע המתיחות עם רוסיה

נאט"ו הודיעה כי היא שולחת עוד ספינות ומטוסי קרב למזרח אירופה, מהלך שרוסיה כינתה כ"הסלמה" של המתיחות עם אוקראינה | הרוסים מחזיקים היום כ-150 אלף חיילים בגבול עם אוקראינה

נאט"ו שולחת תגבורת על רקע המתיחות עם רוסיה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

נאט"ו הודיעה כי היא מעמידה כוחות בכוננות ומחזקת את מזרח אירופה בעוד ספינות ומטוסי קרב, ויכולה גם לשלוח כוחות נוספים לאגף הדרום מזרחי שלה, במה שרוסיה גינתה כהסלמה של המתיחות על אוקראינה.

המזכיר הכללי של ברית נאט"ו, ינס סטולטנברג אמר ביום שני שנאט"ו תנקוט "בכל האמצעים הדרושים". המהלך הוא סימן נוסף לכך שהמערב מתכונן למצב שרוסיה תתקוף את שכנתה לאחר שהציבה כ-150,000 חיילים בהישג יד של הגבול האוקראיני. "תמיד נגיב לכל הידרדרות של הסביבה הביטחונית שלנו, כולל באמצעות חיזוק ההגנה הקולקטיבית שלנו", אמר סטולטנברג בהצהרה.

עד כה יש לנאט"ו כ-5000 חיילים בגדודים באסטוניה, ליטא, לטביה ופולין, בגיבוי טנקים, הגנות אוויריות ויחידות מודיעין ומעקב. צבא ארה"ב הודיע אתמול (שני) שהוא העמיד עד 8,500 חיילים בכוננות כדי להיות מוכנים להתפרס באירופה, גם בהתראה קצרה מאוד, אם ברית נאט"ו תפעיל כוח תגובה מהירה.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, הדגיש כי טרם התקבלה החלטה אם לפרוס את הכוחות, וכי כל פריסה כזו של חיילים אמריקאים באגף המזרחי של נאט"ו, היא כדי להרגיע את בעלי הברית של ארה"ב הלחוצים.

דנמרק, ספרד, צרפת והולנד כולן תכננו או שקלו לשלוח חיילים, מטוסים או ספינות למזרח אירופה, אמר נאט"ו. אוקראינה חולקת גבולות עם ארבע מדינות נאט"ו: פולין, סלובקיה, הונגריה ורומניה.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, האשים את המערב ב"היסטריה" ובהוצאה של מידע "רצוף בשקרים".

שרי החוץ של האיחוד האירופי שנפגשו בבריסל הזהירו את רוסיה שהיא תתמודד עם השלכות "מאסיביות", אך חלוקים בדעתם עד כמה קשוחים להיות עם מוסקבה ולא אמרו מה עשויות להיות ההשלכות.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בטלפון לנשיא האיחוד האירופי צ'רלס מישל כי חשוב לקייב שהאיחוד האירופי יראה אחדות. "אוקראינה לא תיפול לפרובוקציות, ויחד עם שותפיה, תישאר רגועה ומאופקת", נמסר מלשכתו.

מספר מדינות, כולל צרפת, נורבגיה ולטביה, המליצו לא לנסוע לאוקראינה. מקור רוסי אמר לתקשורת הרוסית, כי יועצים פוליטיים מרוסיה, אוקראינה, צרפת וגרמניה ייפגשו ביום רביעי בפריז לשיחות על פתרון הסכסוך במזרח אוקראינה, שבו נהרגו כ-15,000 בני אדם מאז 2014. מאמצים קודמים לא הצליחו להניב פריצת דרך כלשהי.

מזרח אירופה אוקראינה חיילים רוסיה נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד