י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כפייה לא חוקית

ניו יורק: שופט ביטל את חובת המסכה שקבעה המושלת

שופט במדינה, ביטל את חובת עטיית המסכות בטענה כי זו "אינה חוקתית ומהווה הפרה של חוקי המדינה". מושלת המדינה, קטי הוצ'ול, זעמה בתגובה: "אנחנו מאוד לא מסכימים עם הפסיקה הזו ואנו בודקים כל אפשרות לבטל אותה מיד. האמצעים האלה עוזרים למנוע התפשטות של הנגיף ולהציל חיים"

ניו יורק: שופט ביטל את חובת המסכה שקבעה המושלת
ארה"ב צילום: Unsplash

שופט בית המשפט העליון של מדינת ניו יורק הוציא ביום שני בערב פסיקה לפיה חובת עטיית המסכה של המושלת קתי הוצ'ול במקומות ציבוריים, שהוטלה באמצע דצמבר, אינה חוקתית.

השופט תומס ראדמייקר כתב כי להוצ'ול אין סמכות להטיל הוראה כזאת, ושחובת עטיית מסכה תצטרך להידון ולהיות מאושרת על ידי בית המחוקקים במדינה כדי שתיחשב כחוקית.

בית המחוקקים בניו יורק העביר את חוק "הפרוצדורה המנהלית" במרץ האחרון, אך כעת קובע השופט כי הוא מבטל את חובת עטיית המסכה של המושלת הוצ'ול.

בהצהרה בעקבות פסק הדין, אמרה המושלת הוצ'ול בזעם שהיא תבדוק את כל הדרכים לביטול פסק הדין. "האחריות שלי כמושלת היא להגן על תושבי ניו יורק לאורך משבר בריאות הציבור הזה, והאמצעים האלה עוזרים למנוע את התפשטות הקורונה ולהציל חיים", אמרה. "אנחנו מאוד לא מסכימים עם פסיקה זו, ואנו בודקים אחר כל אופציה לבטל זאת באופן מיידי".

ארה"ב קורונה מסכה כפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד