י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גלישת מצוקים, אומגה, טיולי סנפלינג

העולם מתחלק לשני סוגי בני אדם. הראשון – שכל פעילות אקסטרים רחוקה ממנו והלאה. והסוג השני של בני האדם, שאהוב עלינו, הוא מי שבכל רגע נתון דוגל בפעילות אקסטרים. במאמר זה נדון בנפרד בנושאים של גלישת מצוקים, אומגה, טיולי סנפלינג. כאשר הראשון מהווה סוג של ספורט ממכר, שחיש מהר עשוי לתפוס חלק אינטגרלי בחיים שלכם, עם תשוקה רבה, שבגללה תקומו עם חיוך על הבוקר, שיש בה המון חוזקות. השנייה, מכונה בשפה העברית גלישה זוויתית. אף היא פעילות ספורטיבית של גלישה שבין שתי נקודות בכל מיני גבהים. ואילו האחרון משלב פעילות של כושר, ובפרט של עבודה על יכולת הסיבולת, תוך כדי בניית כוח ובוסט של איזון

גלישת מצוקים, אומגה, טיולי סנפלינג
גלישה מצוקים צילום: FREEPIK

האם גלישת מצוקים טומנת בחובה סגולות נפשיות?

וזאת שאלת יריית פתיחה מסקרנת – "האם גלישת מצוקים טומנת בחובה סגולות נפשיות?", ובשלוש מלים – אין כל ספק. הפעילות של גלישת מצוקים, אומגה, טיולי סנפלינג, מהווה פעילות של ספורט אקסטרים  מאוד ממכרת, שמי שמתחיל בה, לעולם לא יחדל מלעשות אותה. כאשר תכניסו אותה לחלק אינטגרלי מהחיים שלכם, יצר ההרפתקנות שלכם רק ילך ויגדל. מעבר לסגולות הפיסיים, של שמירה על כושר גופני, חיזוק סיבולת לב ריאה, שמירה על משקל גוף תקין, שמירה על פעילות מיטבית של הלב, לגלישה מצוקים יש אף סגולות נפשיות. ולמי מבינכם, אשר מרים כעת את הגבה שלו, ושואל את עצמו – מה הקשר בדיוק? נבהיר מיד. ובכן, ההרגשה הזאת של להתעורר לחיים, בעקבות הריגוש שכרוך בגלישה על מצוקים, אשר מלווה בפרץ של אדרנלין, מקורה בכך שבעת הפעילות הזאת הגוף שלכם בעצם ישחרר אנדורפינים. האנדורפינים הם הכימיקלים שנמצאים במוח, והם אלו שאחראיים על ההמרצה שלכם, ומסבים לכם הרגשה מיטבית יותר. הגלישה על המצוק משחררת את אותם אנדורפינים. כמו כן, בהתאם למחקרים רבים שבוצעו בתחום, נמצא כי יש לפעילות זאת השפעות חיוביות רבות על מצב הרוח, היא אפקטיבית למאבק התמידי כנגד דיכאונות. בנוסף לכך, גלישת המצוקים אמונה על בהירות נפשית ועל המיקוד שלכם, שליטה מרבית על המחשבות שלכם. עליכם להיות מרוכזים בפעילות זאת, מכיוון שאם לא תתמקדו כראוי, אתם עשויים ליפול או להיפגע, כך שמיקוד ובהירות הינם חלקים שחייבים להיות משולבים בגלישה מצוקים.

מה ייצא לכם מגלישה באומגה?

והנה שאלה, שרבים מכם בוודאי לא מבינים איך לא חשבתם עליה לפני זה – "מה יצא לכם מגלישה באומגה"? ועליה נשיב לאלתר. ההיתכנות הכי נכונה בהרגעה של הנפש ושל הגוף שלכם, באה לידי ביטוי בכך שתחוו את הפעילות של גלישת אומגה. גלישה באומגה תיתן לכם את הצ'אנס לצאת מאזור הנוחות שלכם, ליהנות באמת, להרגיע מתחים כאלו ואחרים, וסתם ליהנות. תפרגנו לעצמכם – זה ממש מגיע לכם. האנרגיות שתשקיעו יביאו אתכם למקומות חדשים, ליכולות שאולי לא ידעתם בכלל שקיימות אצלכם. מה שחשוב, שתתמסרו כל כולכם לחוויה, "תזרמו" עם הגוף ועם המאוויים שלכם, ותיהנו מכל רגע. למי מבינכם, שאין לו כל ניסיון בגלישה באומגה, בוודאי בהתחלה יהיה לו קצת קשה. אבל, היי, כל ההתחלות קשות. מאוד מהר תבינו את המטרייה, ו"תשחו במים". על מנת לצלוח את המשימה, אתם רק צריכים להיות סובלניים, להתמיד ולהתחייב למשימה בכל מאודכם. לאחר שתיישמו כל זאת, תתגברו על "חבלי הלידה" שלכם, והרווח שלכם יהיה אדיר. תוכלו ליהנות מכל המעלות, הנפשיות והפיסיות כאחת, שאומגה יכולה להציע לכם. תשיגו את המטרה שהצבתם לעצמכם, והסיפוק העצמי שלכם יהיה ענקי. וכעת, לאחר שאתם כבר ממש מוכנים, והבנתם הכול, כל מה שנותר לכם זה להירגע, להתמזג מקרני השמש המחבקות, וליהנות מהנוף ומעצם החוויה הפנומנלית הזאת.

למה מומלץ לבחור באפשרות של טיולי סנפלינג?

ושאלה ממש אחרונה, שחותמת את המאמר שלנו – "למה מומלץ לבחור באפשרות של טיולי סנפלינג"?, ובכן, קצרה היריעה מלהכיל את כל הסיבות, אשר תומכות בפעילות של טיול הסנפלינג. בכל זאת, החלטנו להציג בפניכם כמה מהן. במידה והתכונה של קואורדינציה איננה בדיוק התכונה החזקה שלכם, כי אז כל מה שרציתם לדעת על סנפלינג הוא בדיוק בשבילכם. טיול הסנפלינג יכול לסייע לכם בתיאום מושלם של בין היד לבין העין שלכם, תוך כדי כך שתתרחש הגברה של תחושת המודעות המרחבית שלכם. כמו כן, טיול הסנפלינג עשוי להגביר את היכולות הקוגניטיביות שלכם, או לחלופין לחדד את כישורי פתרון הבעיות שלכם. מבולבלים? מיד נסביר הכול. בשל העובדה, כי על מנת להגיע ליעד הנכסף, הנכם חייבים לתכנן כראוי את התנועות שלכם, הפעולה הזאת מתורגמת בפועל לשיפור היכולות בעולם האמתי, בביצוע משימות יום יומיות. בנוסף לכך, טיול הסנפלינג מהווה אתגר אמתי למערכת הלב וכלי הדם שלכם. מדובר אודות פעילות פיסית קשה למדי, אשר מתורגמת לחיזוק עוצמת הדופק, למן ההתחלה. מה שיחזק את הריאות ואת הלב שלכם, יסייע בהגברה של יכולת הסיבולת שלכם, ויעזור לכם לשרוף קלוריות, וכולי. בפעילות של טיול הסנפלינג תעשו שימוש בכל השרירים בגוף שלכם, מה שעושה אותו להיתכנות נהדרת לגוף במובן של הכושר. תפעילו בפעילות זאת את השרירים הגדולים ברגליים ובידיים, על מנת למשוך את הגוף שלכם כלפי מעלה, ואילו אף יפעלו שרירי הבטן שלכם, על מנת לייצב אתכם ולשמור על האיזון שלכם.

גלישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד