כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מוזס: "ביטול חוק נהרי - סימפטום של שנאת חרדים"

לדברי יו"ר סיעת יהדות התורה, הביטול יספק כלי פוליטי לראשי הערים • "מה רוצים? שהורי ילדי החינוך העצמאי יבואו לנקות בעצמם את הכיתות? שיביאו בקבוקי מים מהבית?"

ח"כ מוזס. צילום ארכיון
ח"כ מוזס. צילום ארכיון

"ההחלטה לכלול בחוק ההסדרים את ביטול חוק נהרי היא לא יותר מאשר סימפטום מובהק של שנאת חרדים", כך אמר היום (ג) יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, במליאת הכנסת.

לדבריו, חוק נהרי נוצר במטרה להשוות בין כל ילדי ישראל, הזכאים כולם כאחד בהשתתפות תקציבית שווה בתקציבי החינוך של הרשות המקומית בה הם מתגוררים. "החינוך העצמאי ורשת מעניין החינוך התורני מעוגנים בחוק, מתוקצבים על ידי משרד החינוך ב-100%, לומדים לימודי ליבה מלאים, ועומדים בכל דרישות החוק. מדוע יגרע חלקם משאר תלמידי ישראל ויימנע מהם תקציב לתשלום עבור חשמל, מים, ניקיון ושרתים? האם ילדי החינוך העצמאי או הוריהם יאלצו מעתה לנקות בעצמם את חדרי הלימוד? האם מעתה הם יכבו את המזגנים ויעברו להשתמש במאווררים? האם עליהם להביא בקבוקי מים מהבית? מדוע האפליה הזו בין תלמיד לתלמיד?"

הרב מוזס התייחס גם להוראות המעבר של חוק ההסדרים, הקובעות כי עד לביטולו לחלוטין של חוק נהרי בשנת הלימודים תשע"ה, תעמוד השתתפות הרשות על עד 50% מהתקציב שקיבלו בשנה הנוכחית. "מה רוצים פקידי האוצר, שבשנה הקרובה יפעלו המזגנים חצי מהזמן? שהילדים יביאו מהבית מים לחצי יום? שהאימהות תנקינה את הכיתות רק בשני וחמישי?"

לדבריו, חוק נהרי תיקן עיוות שאיפשר לראשי רשויות להחליט על העברת תקציבי תמיכות למי שליבם יחפוץ, והם בעצם 'סחרו' בתמיכה זו ועשו באמצעותה הון פוליטי. "חוק נהרי שם סוף לסיפור, וקבע בחוק מסודר כי תקציבי הרשויות המקומיות יחולקו שווה בשווה בין כל ילדי הרשות, וכי אין ילד אחד ברשות עדיף על ילד אחר. ההחלטה לבטל את חוק נהרי היא סימפטום של שנאת חרדים ודחיקתם אל מחוץ לנורמות המקובלות. אנו לפני הבחירות המוניציפליות והחזרת הכח והיכולת לראשי רשויות להחליט במי לתמוך ובמי לא, היא בלתי מוסרית בעליל".
מנחם אליעזר מוזס מוניציפאלית תמיכה חוק נהרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד