י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תפנית דרמטית בעמדה הקנאית

פרסום ראשון: הבקשה המפתיעה של אדמו"רי העדה החרדית מרב הכותל

אחרי שנים שבחוגי העדה החרדית סירבו להכיר ברב הכותל הגר"ש רבינוביץ - שורה של אדמו"רים ורבנים מחוגי הקנאים שיגרו מכתב דרמטי לרב המקומות הקדושים, בו ביקשו ממנו לעמוד לצידם לנוכח האתגרים במתחם קבר הרשב"י במירון

פרסום ראשון: הבקשה המפתיעה של אדמו"רי העדה החרדית מרב הכותל
אלפים בהדלקה בתולדות אהרן בתשע"ח צילום: אהרן קרון, פלאש 90

תפנית דרמטית בעמדת אדמו"רי ורבני העדה החרדית: שורה של אדמו"רים ורבנים מקרב חוגי העדה החרדית שיגרו מכתב אל רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ, שבו ביקשו ממנו להירתם למען הישארותם של מחזיקי החדרים מעל קבר הרשב"י בהר מירון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר שנים בהן פלגי העדה החרדית והקהילות הקנאיות סירבו להכיר ברב הכותל, המשמש כיו"ר ועדת החמישה מתוקף תפקידו כרב המקומות הקדושים - האדמו"רים מתולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק, קהל חסידי ירושלים, הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר פנו אל הרב רבינוביץ, במכתב מיוחד שעליו חתמו גם האדמו"רים מראחמסטריווקא, פינסק קרלין והגה"צ רבי אביש צינוורט.

במכתב - ששוגר לנוכח מאמצי המדינה לפינוי החדרים מעל קבר הרשב"י והחשש כי אי הטיפול בפינויים יביא להפקעה - כתבו האדמו"רים: "לכבוד הרב שמואל רבינוביץ שליט"א - יו"ר ועדת החמשה. כפי הידוע לנו, סוכם בין ההקדשות למדינה כי על מנת למנוע הפקעה, תפעל המדינה למינוי עו"ד, שיהיה כפוף לפרקליטות המדינה, ואשר יפעל לפינוי ‏הפולשים באתר הק' - קברו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי ובנו רבי אלעזר זיע"א".

כאן ביקשו הרבנים שיעמוד לצידם ושיסרב להכיר במחזיקי החדרים כ"פולשים". "נבקש בזה כי תאשרו כי המחזיקים בחדרים הנמצאים מעל אולמות ‏התפילה הם אינם 'פולשים' אלא 'מחזיקים' לצורך האתר הק' לצורכי ‏ציבור והם גבאים נאמנים על חדרי הכנסת אורחים, ואנו החו"מ יכולים להעיד ע"ז".

מכתב האדמו"רים לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ

במכתב התבקש הרב רבינוביץ גם לא לחתום על ייפוי כוח לעורך דין, שלטענתם, חולק על ההגדרה הזו. "וכמו כן אל תחתמו על ייפוי כח לעו"ד שמיניתם, החולק על החלטה זו, אלא א"כ יסכים לקבוע כי המחזיקים אינם פולשים".

לסיום כתבו: "‏ובוודאי אין שום חשש שבעקבות כך המדינה תפעל להפקיע את האתר הק', אדרבה זה יהיה רק שמירה שלא יצליחו להפקיע, ובאם אתם תפעלו כך לא יהיה לכם שום אחריות באם ח"ו יצליחו להפקיע, ואנו לוקחים את האחריות עלינו ושלום יהיה לכם ולביתכם ולכל אשר לכם. ‏זכות התנא הק' רשב"י ובנו רבי אלעזר תעמוד לכם למילוי משאלות ליבכם לטובה".

רבי שמעון בר יוחאי הרב שמואל רבינוביץ העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד